Breitling

Goedenavond. Ik ben voornemens een Breitling van iemand te kopen maar heb er weinig verstand van. Hoe kan ik hier het beste mee omgaan. Zie Marktplaats foto in bijlage.

gr
Simon

1 like

Wat bedoel je precies?

Allereerst. Onderzoek doen naar het horloge. Is het origineel? Wat is de staat? Hoe is het uurwerk eraan toe? Onderzoek doen naar de verkoper. Zeker bij particuliere verkoop: buy the seller. Ga langs, neem iemand met kennis mee. Zoek naar red flags. Voelt het niet goed? Niet doen. Laatste: goedkoop is vaak duurkoop. (Maar niet altijd.)

Aanvulling: Heb je voor jezelf al bedacht wat je precies zoekt in het horloge? Doos, papieren? Wanneer voldoet het aan je eisen? Wanneer niet.

1 like

De advertentie doet bij mij geen alarm afgaan. Maar dat zegt niet bepaald alles. Horloge ziet er mooi uit, vind ik.

Welkom…
Als de vraagprijs (4K) niet flink zakt zou ik een nieuwe kopen voor €4100.
Bij de MP aanbieder kun je alvast rekening houden met een beurtje. Hij is immers al 6 jaar oud.

1 like

3.500 is de prijs

Persoonlijk zou ik voor €600 extra een nieuwe met garantie kopen ipv een 6 jaar oud exemplaar. :wink:
Succes en nogmaals welkom op HF :sweat_smile:

3 likes

Beurtje ook al snel een paar honderd. Even zoeken en je vindt deze wel voor minder.

Dan zou ik voor een nieuwe gaan en wat van de prijs af zien te krijgen, wat bij veel Breitling AD’s best mogelijk is.

Deze staat ook op Chrono24 voor €4200,-
Zelfde aanbieder.
:thinking:
Ga eens naar de Breitling outlet in Roermond :wink:

2 likes

Bij chrono24 komen er voor de aanbieder best wat kosten bij. Snap wel dat je op verschillende plekken iets anders vraagt.

1 like

Eens.

Wel apart dat hij ook op marktplaats aangeboden wordt. Volgens mij is het niet toegestaan een horloge ergens anders aan te bieden zolang je horloge op Chrono staat…

Klopt.

Tja, te hard rijden mag ook niet… wie moet dit dan handhaven?

Chrono24
Als je de advertentie intrekt heb je wat uit te leggen / aan te tonen.
Maar dat is niet het probleem van / voor TS.

Simpel, je hoeft de advertentie niet in te trekken. Je verhoogt de vraagprijs zodat niemand hem wil kopen en dan verloopt je advertentie vanzelf na enige tijd.

1 like

Hmm. Ik wist niet dat dat een regel is. In elk geval een die niet wordt nagecheckt want ik zie echt veel dealers dat doen.

Zie nu pas de reactie van Horlogeopa.

1 like

Staat in de voorwaarden van Chrono24, en daar staat ook dat je het item niet elders mag aanbieden.
Voor handelaren / dealers gelden andere voorwaarden.

Dit is al eens op het HF in een topic “besproken”.

Naja. Je ziet het genoeg gebeuren in elk geval.

1 like

Klopt.