Breitling

Hallo,
Ik ben aan het kijken om een mooi horloge aanteschaffen en kwam uit bij Breitling.
Ik wil een chronograaf met metalen band en dan het liefst mat(niet glimmend).
De Blackbird vond ik een van de mooiste modellen maar dat is meteen ook 1 van de duurste. De Chronomat en chrono super ocean vond ik ook mooi.
Ik verwacht van zo’n horloge dat je er eigenlijk alles mee kan doen.
Hoe zit het eigenlijk met de waardevastheid van een dergelijk klokje? Ik had vernomen dat bij sommige moddelen de waarde eigenlijk alleen maar meer word?

Misschien zijn er hier mensen die wat meer kunnen vertellen en misschien andere modellen of merken advieseren.

Bedankt.

Beste D de G,

Het is inderdaad een mooie klok, echter de waarde van een horloge is een breed begrip. In feite is de waarde van het horloge, datgene wat “de gek ervoor geeft”. Als je bijvoorbeeld bij een AD een klok aanschaft, en na 5 jaar deze in zou willen ruilen, zal hier blijken dat men er vaak maar de helft voor terug krijgt. Maar…een liefhebber heeft er vaak meer voor over. Dit is voor een groot deel natuurlijk afhankelijk van de actuele staat van het horloge.

Succes ermee,

MP

Ik heb een 9 maanden oude Breiling Chrono Super ocean te koop in nieuwstaat met doos en papieren, dit is het nieuwe model van Breitling

vr,gr,

Veltman

Beste Veltman,

Heb je er misschien een foto bij? Goed voor de beeldvorming :wink:

MP

Waardevast zijn maar weinig horloges, zeker als je ze nieuw koopt. Bovendien is Breitling niet echt het merk voor een goede investering. Probeer een goede 2e hands te kopen.