breitling

Hallo breitling kenners,
hoe kan ik nu een echte breitling onderscheiden van een imitatie.
Dan bedoel ik een perfecte imitatie natuurlijk.
Heeft dus een echte breitling bepaalde kenmerken of ben je afhankelijk van de aankoop via de gerenommeerde juwelier?

Het beste is (als je er absoluut geen idee van hebt): of je koopt bij een Authorised Dealer, of je gaat vóór de aankoop met het horloge en de verkoper langs de ‘AD’ om hem te laten keuren. Dat is echt het veiligste.

Klopt. Altijd doen. Er zijn tegenwoordig zelfs klokken die de “kenner” niet van echt kan onderscheiden. (van buiten).

Een bezoekje aan een AD,voor een inventarisatie is veelal geen probleem. Een aankoop ook niet…:smiley:

hoi je kunt ook eens hier kijken www.breitlingsource.com
gr. john

Je haalt een groot probleem aan.
Ikzelf koop alles op het internet maar na erg veel kennis te hebben opgedaan over namaak ben ik maar naar een dealer gegaan.
De namakers gaan nu zo ver dat ze de echtheidskenmerken van een Breitling niet eens meer namaken maar gewoon als origineel aanschaffen en op de namaak zetten.
De SA (super-avenger) is hier een mooi voorbeeld van.
Men koopt een imitatie, vervangt de buitenring en plaatst een originele rubber band.
Totale kosten ongeveer 300 euro, verkoopwaarde rond de 2000 euro.
Héél fijn.
Kijk eens op repgeek.com maar wees gewaarschuwd; ik heb er twee nachten wakker van gelegen!
Jur

Indachtig de post van Jur, zou ik - zeker als ik geen uitgesproken Breitling-kenner zou zijn - gewoon naar de erkende Breitling-dealer gaan. Dan speel je altijd op veilig, maar hou er rekening mee dat je dan ook wat duurder uit bent.

Hoi Iedereen,
Bedankt voor alle reacties.
Uit andere bron komt het volgende: Een breitling heet ontspiegeld safierglas.
Is het glas dus bekrast dan klopt er iets niet.
Zo ruig ga je denkelijk niet om met een breitling dunkt me.
Verder klopt overigens alles aan het horloge wat me is aangeboden.
De lederen band heeft de logo’s.
Het quartz uurwerk is ook niets op aan te merken.
Het is alleen geen ontspiegeld glas en onder de loep zijn er inderdaad lichte krasjes zichtbaar.
Er vanaf zien???

Stel de verkoper voor om samen naar een AD te gaan. Wil hij niet dan niet kopen. Wil hij wel dan afwachten wat de AD zegt. Vertel wat je gezien hebt over het glas en dan,eventueel, kopen.

Lijkt me zelfs een slechte replica. Ook de replica’s (goede) hebben gewoon safierglas en zoals eerder aangegeven is een bandje zo na gemaakt en een originele is er ook zo opgezet.

Kan je geen foto posten van wat je wil kopen.

Je zegt het zelf al. Van een perfecte immitatie kun je die niet onderscheiden.

Zoek (voor prijsvergelijking) op www.chrono24.com. Als het jou aangeboden horloge veel goedkoper is… wegwezen en Finger weg!

Hoi iedereen,
De discussie sluit want de verkoper gaat niet accoord met een bezoek aan de breitling dealer.
Ook niet nadat ik heb aangeboden de kosten te dragen.
Het vermakelijke is dat de verkoper na mijn aanbod de vraagprijs met 500 euro liet zakken.
Bedankt iedereen voor jullie bijdragen aan het geheel.

Nou, dat lijkt duidelijk…

Beste dokterdick,

Mogelijk kan je de gegevens van de verkoper delen, zo kan je andere ook helpen een miskoop te voorkomen.

Groeten,

Frank

hcptdg Schreef:

Je zegt het zelf al. Van een perfecte immitatie
kun je die niet onderscheiden.

Zoek (voor prijsvergelijking) op www.chrono24.com.
Als het jou aangeboden horloge veel goedkoper
is… wegwezen en Finger weg!

Precies!!

En het wordt steeds moeilijker. Ik heb eens een Breitling in m’n handen gehad, inclsief de doos en NL afgestempelde papieren die FAKE was!
Een echte Breitling kenner had het ontdekt aan de dial, daar zat namelijk 1 (!) foutje op…