Een stuk van een veel dikkere veer, afgeknipt, om de binnenomtrek van de ton te verkleinen? Ofzo? Ik heb alvast schrik om dit ding er uit te halen. Misschien eerst eens kijken of ik een reserve veer liggen heb…
Speciaal voor @Plees, met een kak rodico achter de dial om die te beletten er uit te vallen - kwestie van een idee te geven Poljot automaat, Moscow Olympics 1980 editie.
Nop. Czech Republic vondst, een van de perks van getrouwd te zijn over de restanten van het ijzeren gordijn heen goudmijn aan Soviet spul daar.
Ook hun “eigen” nationale merk met erg lange geschiedenis (Prim) dat je hier vreemd genoeg zelden ziet. Moet ik ooit eens rechtzetten, Primky kosten geen hol en zijn nog wel tof als je van ouder/nieuwerwetsere Soviet designs houdt.
Ik heb een aantal Slava uurwerken liggen, allemaal met dubbele veer.
Geen idee of deze zouden passen, maar laat maar weten als je zelf geen reserve hebt liggen.
Twee maand heeft deze sukkelaar in stukjes uiteen gelegen, maar eindelijk klaar: gisteravond de nieuwe dial-voetjes vastgezet (twee keer eigenlijk; eerste poging was 0.4mm te ver en zou de minuutpijp tegen de dial hebben doen schuren), en deze middagpauze terug in elkaar gestoken.
Het is niet het mooiste ontwerp maar ik vind hem wel tof.
Die waren door de vorige prutser eigenaar al “hersteld” - aka de originele met wat gewone lijm tegen de dial gegooid. Vielen er natuurlijk al af als je er maar naar keek…
Dus achterzijde schoongemaakt, assortimentje dial feet besteld, de voorziene gaten in het movement eens gemeten, nieuwe gekozen en met Schwanheiber industriekleber vastgezet. Puntlassen was wellicht steviger geweest maar dat apparaat heb ik niet