"Bring in the f*ing hate 🎶" (NA: Invicta 8926)

Okee, voor we beginnen:

Bedankt voor uw geduld. Enfin. Na alle ophef over onze “Zwitserse” vrienden van Invicta werd ik onderhand wel benieuwd, nee wat zeg ik, gefascineerd waar het nou allemaal om te doen was. Tijdens een saaie dag op kantoor surfte ik naar Ebay, en gedachteloos dwalend vond ik daar een 8926 voor een prikkie ($80 nieuw). Met verzendkosten erbij nog geen tachtig euro. Hmm, dat is toch bijna geen geld voor een horloge op staal met NH35-mechaniek, winstopslag, distributie, alles? Ik hapte toe.

Een week later was het zo ver. Er lag een kartonnen doosje uit Brooklyn op mij te wachten bij de plaatselijke sigarenboer. Thuisgekomen snel opengeritst en wat zag ik:

Een wit omhulsel met daarin een vreemd geel doosje. Helaas niet de hardplastic “lunchtrommel” die ik op internet zag, maar het kan er mee door, allicht voor zo’n prijs.

Qua afwerking kan de verpakking zich zeker meten met de goedkopere Seiko’s, om maar wat te noemen.

In de doos een soort banaankleurig schuim, boekje en het horloge. Gek genoeg was het kussentje weggegleden tijdens het versturen; gelukkig zorgde de overdaad aan plastic ervoor dat de band onbekrast aankwam.

Kijk aan, ze hebben zelfs een eigen straat! Alhoewel, ze zijn er niet van overtuigd dat de postbode deze zal kennen :grin:

Het half-uitgetrokken plastic geeft de band een welhaast erotische indruk.
Het consistent gestansde “INVICTA” doorbreekt mijn rêverie echter subiet.
Ik moet toegeven dat dit mijn eerste klok met gedecoreerde rotor is. Niet slecht!

Op het oog een aardig afgewerkt horloge. De combinatie van geborsteld en gepolijst staal is een leuk detail. Ik ontdek geen scherpe randjes of ratelende aansluitingen.
Maar de cijfers op de bezel, ugh, zo lelijk! Het is alsof de 0 scheefgedrukt is en de cijfers zijn te groot in verhouding tot de insert. Snel op ebay een vervanging kopen!

Na het verwijderen van maar liefst drie schakels kan het horloge om mijn pols. Het formaat is prima, niet te groot of te zwaar (kuch, Hydromax). De SKX deed ik er voor af.

Nu ik 'm een half uurtje om heb moet ik zeggen dat ik tevreden ben met mijn aankoop. Ik voel niet echt een klik, maar het is een leuk duikertje voor wanneer je geen indruk hoeft te maken. Maar wat blijkt? Op bol.com kost 'ie ook maar 77 euro… had ik 'm net zo goed aan deze kant van de aardkloot kunnen kopen!

Dit is mijn eerste horloge dat ik dmv Watchville en hacking op de seconde goed heb gezet, nu gaan we lekker bijhouden of de NH35 goed is afgesteld!

Peace out & don’t hate me for this :wink:

23 likes

Op bol.com is hij 130 euro. 77 euro is voor de quartz versie :slight_smile:

1 like

Ja wat wil je nou?! :imp:
.
.
.
.
.
.

Maar vooruit. Ejoy dan maar :upside_down:

Experimentje moet kunnen toch?.. Nu snel onder een moker! En dat resultaat willen we ook zien!:joy::joy:

Mijn beste,

Leuk verhaal!!
Veel plezier dan ook met deze de ruimhartige duiker!!

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

1 like

Geen geld voor wat je krijgt zo te zien.
Heb me nog niet in het merk verdiept moet ik eerlijk zeggen, maar merk dat het hier niet geliefd is.
Ben benieuwd hoe snel hij uit de pas loopt :smile:
Gr.Wander

1 like

Een experimenterende horloge liefhebber, super! :blush:
Veel plezier met het onderzoek! :+1:

1 like

Dank jullie wel, wat een goede ontvangst, een warm bad! :slight_smile:

Dit is een van de meest smaakvolle Invicta’s die te koop zijn. Chapeau. Leuk hoor.

Het is tenminste geen Russian Diver. :slight_smile: Overigens, ik liet mijn vriendin een paar foto’s van een U-boat horloge zien, waarop haar reactie, naast binnensmonds vloeken, sissen en iets over italianen haten mompelen, niet te herhalen valt op dit forum. :slight_smile:

2 likes

Het geheel kwam nog goed uit ook, ik moest oma’s salontafel nog lakken :sweat_smile:

2 likes

Heb al een aantal jaren zo’n 8926 alhoewel er bij mij een myota intikt als ik het goed voorheb. Nog steeds geen spijt van de aankoop. als er gezwommen moet worden , naar sauna gegaan of gelijk wat met water gaat hij steevast om de pols. Loopt nog steeds als een tierelier en als hij stuk gaat koopt je gewoon een nieuwe is beterkoop dan een service. Of wordt hij gebruikt als proefkonijn.
Spijt van die 77 euro moet je alvast niet hebben. Succes ermee.

1 like

Niks mis mee,leuke klok toch.

1 like

Prima horloge voor de juiste prijs!

Leuk unboxing verslag. Voor de prijs zeker niet slecht. Ik heb hier ook naar gekeken, ben uiteindelijk voor de Sea Urchin van Seiko gegaan.

1 like

Voor de liefhebbers alhier de resultaten van een lume-off in de slaapkamer:

Formidabele tegenstanders in de SKX009 en de Orient Ray. Zoals een gevierd president zou zeggen,

low energy. So sad… just so sad. Sweden"

2 likes

Niks mis mee :thumbsup:

Leuke klokken, ook als modding basis :wink:

1 like

Welnee :wink: , veel plezier van deze NA!

1 like

Okee een kleine update, na twee dagen - waarvan één dragen en één in de la - loopt 'ie op +10 seconden. Niet slecht dus!

1 like

Leuk verslag, proficiat met deze aanwinst!

1 like

Mooi horloge. Vroeger heb ik jaren een Invicta gedragen met een Myota automaat en daar altijd veel plezier van gehad.:slight_smile: Niks mis met deze ondanks het matige imago en de kermisklokken die ze ook in het assortiment hebben

1 like