Hoi,
Weet er iemand iets over de historie van het merk Britix ?
Ik heb kunnen achterhalen dat het merk is opgericht in 1948 maar dat is het dan ook.
hoor graag,
Herwald
Hoi,
Weet er iemand iets over de historie van het merk Britix ?
Ik heb kunnen achterhalen dat het merk is opgericht in 1948 maar dat is het dan ook.
hoor graag,
Herwald
weet inmiddels ook dat ze periode samengewerkt hebben met Breitling en Wakmann.
zie horloge (gisteren gekocht, nog onderweg…)
zit een Landeron (17 j) in, alles iemand iets weet van het horloge…graag!
Herwald
Mooie klok!
Dank je, ben er ook blij mee
Een heel mooi gebleven exemplaar laat je hier zien (tu)
Dit type chrono is onder heel veel verschillende namen verkocht indertijd heb ik begrepen. Zelf heb ik er een met alleen Chronographe Suisse op de wijzerplaat. Je hebt ze in staal, chroom en flinterdun goud met diverse calibers van Venus en Landeron voor zover ik weet. Typ maar eens Venus of Landeron in de zoek functie (postjes ouder dan 1 jaar en in alle forums) dan komt er wel het een en ander tevoorschijn 
Dank je voor de info, heb gekeken in historie vh forum, inderdaad veel info over Landeron.
Zie ook veel horlogemerken die het hebben gebruikt. De Britix zie ik niet terug.
Wel op chrono24 worden er een aantal aangeboden.
Zodra ik het horloge binnen heb gekregen en een mooie band aan zit, gooi ik nog wel wat foto’s op het forum
mvg
Hallo Herwald1230,
Ik heb een paar britixjes, en daarvan uitgaande, en wat ik op internet tegen kom gebruiken ze meestal Landeron calibers. Landeron 248 (met incabloc) komt veel voor. Zelf heb ik ook een met een Valjoux 92, wat weer doet vermoeden dat ze toch niet heel constant waren in het gebruik van uurwerken.
Dus als je hem hebt gewoon even open halen en een foto maken!
Groeten,
Michiel