Nu de dollar weer stijgt en de britse pond gelijke tred houdt met de euro worden Britse produkten goedkoper. Welke Britse horloge merken zijn het volgen en wellicht het kopen waard? Ken natuurlijk Christopher Ward maar welke merken zijn nog meer de moeite waard?
wat denk je van alle horloges die in engeland te koop aangeboden worden:)
Engeland is sowieso een heel gunstig “horloge”-land.
Ik spreek uit ervaring ;)
Haha, dat zijn toch nog geen Engelse horloges…
Nou het is niet makkelijk om iets op internet hier over te vinden.
Het beste komen deze links uit de bus:
http://www.britishcompanies.co.uk/jewellers.htm
http://www.aubijoubasel.ch/info/uhrenmarken2.htm
en zelfs Christopher Ward staat hier niet bij:(
Als de Britse pond gelijke tred houdt met de euro worden Britse producten niet goedkoper volgens mij. Althans niet als je in een euroland zoals Nederland woont. Daarnaast staat de dollar nog steeds laag, al is hij een ietsiepietsie meer waard dan een paar weken geleden.
Volgens mij is de pond in waarde gedaald en is hij nu evenveel waard als een euro i.t.t. enkele maanden geleden toen hij nog ruim anderhalve euro waard was. Ben geen Tinbergen maar dan zou je toch meer voor je euro moeten krijgen net als afgelopen zomer met de dollar? Maarre…wie heeft er ervaring met britse merken zoals Precista of Speedbird?
Ja, daar kun je aardig je slag slaan, heb ik ook al gemerkt. Maar afgezien daarvan is met een merk als Precista niets mis (voor de goede orde: ik spreek nu niet uit persoonlijke ervaring).
En als je van vintage houdt, kijk dan eens naar een Smiths.
Precista? Da’s toch een soort Alpha met duurdere onderdelen?
Volledig mee eens. Het koersvoordeel is nu aanzienlijk!!
op de site van Timefactors, waar o.a Precista wordt verkocht staat uitgebreid beschreven hoe de horloges zijn gemaakt (samengesteld) Enige vergelijking met Alpha lijkt me niet terecht. Wie heeft er ervaring mee??
Een andere prangende vraag is datik op de site van Christopher Ward een flinke opruiming zag. Weliswaar geen authentieke Swiss-Made maar zou dat uitmaken? De c6 Kingfisher lijkt me een zeer fatsoenlijk horloge voor 't geld. Kent iemand dit horloge? Alvast bedankt.
Volgens mij reageert een Brits horlogemerk niet anders op de daling van de Engelse Pond dan elk ander merk.
In de UK kun je nu gewoon wat goedkoper kopen en dat geldt voor elk merk.
Mooie Britse horlogemerken ?
“The Britisch Masters” :
- Arnold and Son.
- Graham. (sinds kort te koop bij Pijnenburg in Eindhoven)
zie website : www.thebritischmasters.com
Lekker ingetogen, die Britten
Maar ik moet zeggen dat Arnold&Son erg mooie exemplaren heeft…
Groeten,
Martin
Ik moet zeggen, die Chronofighter van Graham is toch wel een heftig horloge !
Beetje Panerai kind-of-watch, maar dan anders…
Prijssegment is voor zover ik begreep ook het Panerai-prijssegment.