Britse pond gunstig

Hallo allemaal!

Ik volg de valuta van de Britse pond. Hij staat vandaag op €1.16 en gisteren op €1.13. De Britse pond is vergeleken 10 jaar terug enorm gedaald ten opzichte van de Euro. Vandaar mijn grote vraag. Zijn er interessante webshops waar we gebruik van kunnen maken? Zo ja, noem er een aantal op aub!

Ik zat zelf te browsen op de website van CWC watches:

Verder maak ik vaak gebruik van Watchgecko als het gaat on bandjes:

Post hieronder meer interessante websites zodat we er allemaal gebruik van kunnen maken! Bedankt alvast.

2 likes

Jura Watches gebruik altijd de promocode limited10 voor 10% korting. Bestel dan ook in GBP en bedenk dat een bankoverschrijving een gunstigere koers heeft dan een creditkaart, welke weer een gunstigere koers heeft dan PayPal, enige voordeel van PayPal is de vergoeding van eventuele retourkosten.
En bedenk dat de Black Friday sales eraan zit te komen, de periode rondom 24 november, met vaak ook mooie kortingen.

5 likes
1 like

Vraag 2 hierop aansluitend. Bij betaling via PayPal met gekoppeld rekeningnummer, is het dan gunstiger om je account op GBP te hebben staan of maakt dit niks uit?
In het kader van dat pp hoge koersen rekent?

Nee, dat maakt niet uit, de omrekenkoers van PayPal valt altijd in het voordeel van PayPal uit, en dus altijd tegen. Ergens verdien zij hun servies terug, en daar betaal je meer voor…

1 like

Bankoverschrijving een gunstigere koers, daar herken ik me niet in. Maar eea is afhankelijk van variabele factoren.

Hoeveel wisselkoersprovisie betaal je met je creditcard? Gebruikelijk is tussen 1,5-2.

Welke kaart heb je? Wisselkoers van visa en MasterCard lopen niet parallel.

Welke bank heb je?

Paypal is altijd duurder, dat is zeker… dus kies bij afrekenen voor omrekenkoers van je cc maatschappij. Bedenk dat je bij sommige cc maatschappijen ook nog goedies krijgt, als verzekering en soms zelfs punten die weer geld waard zijn.

Timefactors is ook een goede. Heeft Precista en Smiths

1 like

En Eddie is al niet echt “duur”.

Ik heb nog een aantal spaarrekeningen in GBP, dus ik lach als een boer met kiespijn… :upside_down:

Nog een tip is een forex-free kaart te gebruiken, waarmee je de marktkoers betaalt zonder markup. Probleem is dat die in Nederland nauwelijks worden aangeboden. Uitzonderingen hierop zijn N26 en Revolut; beiden bieden pre-paid mastercards aan. Voordeel van Revolut daarbij is dat je het bedrag al eerder kunt converteren op je kaart, om daarmee een gunstige koers vast te zetten.

1 like

Geckota natuurlijk :smile:

Als in je koopt nu voor € 1100,- £1000,- en hoopt dat het over een paar maanden meer waard is? Dat werkt toch juist niet als je daarmee in UK betaald?

Jawel, in die zin dat het je anders meer zou hebben gekost. Je hedged als het waren. Maar kan ook de andere kant op werken…

Hun servies? Ik drink toch geen koffie met de mensen van Paypal?

Hoeft ook niet, al zal het wel Wedgewood zijn gezien de hoge kosten…:wink:

Ik dacht gouden bordjes met platina bestek en diamanten champagne glazen. Dit natuurlijk om de Breguets Pateks, Langes en in de suiker gevallen Rolexen zich thuis te laten voelen.

1 like

Eind augustus stond de pond op 1.0976, en bv 2008 zelfs op 1,0227 dus zo extreem laag staat hij helemaal niet nu. Als de Brexit straks afgerond is, kun je ex BTW kopen, en met een aanbieding kun je voor 5 tientjes naar Londen, dus dan wordt de lage koers pas interessant.

1 like

Bremont! Hoewel die via hun eigen webshop duur blijven…

CousinsUK voor de sleutelaars! :relaxed:

1 like

Nu wel. Het is niet gezegd dat dit na een Brexit nog zo zal zijn.

Tip: betaal als je moet overschrijven via Transferwise.com.

Werkt super!

Gebruikt quasi middenkoers en kleine fee.

Nooit betaal ik nog GBP via mn bank die aan en verkoopkoersen gebruikt.

1 like