Ik chargeer natuurlijk een beetje. Voor dit geld heb je een gecompliceerd uurwerk wat ik altijd zal verkiezen boven een sub.
Uiteraard kan ik de behoefte begrijpen om zo’n klok te ‘moeten’ hebben. Ik heb precies hetzelfde, alleen dan met chronografen.
Ieder z’n ding, maar de verhouding blijft zoek in de Rolex wereld.
Vwb. de discussie over de betaalde/geboden bedragen.
Voor bepaalde postzegels, auto’s, kunst, etc. worden ook regelmatig astronomische bedragen neergeteld.
Bepaalde horloges zou je imo ook als kunst kunnen zien, welke horloges dat zijn wordt bepaald door vraag en aanbod.
Met klein geld kun je je kleine dingen veroorloven, met groot geld…
Zijn we daar met zijn allen ook niet mee bezig, ieder op zijn eigen level?
mvg, Frans
@ Frans53:
Onderstaande foto’s zijn van Bullibeer van VRF.
Deze sub kwam rechtstreeks van de pols van de
eerste eigenaar, die het klokje vergeten was in te
leveren toen hij z’n dienst uitrusting ging
inleveren…
Een historisch uurwerk versus een gecompliceerd modern uurwerk…
Moeilijk! Als het om het horloge van Winston Churchill zou gaan, of het horloge van een president van de USA, dan betaal je voor die historie ook de hoofdprijs.
Sommige militaire horloges zijn net een tikkeltje minder zeldzaam dan dat, er is een grote schare verzamelaars die een beetje van die historie wil hebben en sommigen daarvan hebben zeer aanzienlijke budgetten…
Ik zou graag zo’n milsub hebben, maar ook zo’n GO of Lange kan me zeer bekoren.
Herstel, dat moest zijn 80k in Ponden, dat is 100K in Euries!
Ik heb ook diverse oude Seiko’s, ze worden zwaar
ondergewaardeerd.
In datzelfde stukje op tz-uk staat dat in de jaren '80 je militaire horloges bij het dienblad vol kon kopen voor 75 DMark of zoiets!! Dus zeg nooit nooit!! ;)
Herstel, dat moest zijn 80k in Ponden, dat is 100K
in Euries!
Ik heb ook diverse oude Seiko’s, ze worden
zwaar
ondergewaardeerd.
In datzelfde stukje op tz-uk staat dat in de jaren
’80 je militaire horloges bij het dienblad vol kon
kopen voor 75 DMark of zoiets!! Dus zeg nooit
nooit!! ;)
Een milsub is een enigzins beperkt horloge omdat je deze een vaste bandaanzet heeft, verder is de maxi MKI mogelijk net zo exclusief, dus voor mij optie 2 aub