Hij gaat gereviseerd worden en ik ben helemaal verliefd geworden op dit type horloge!
Ik zou mijn verzameling dan ook uit willen breiden met andere kleuren van dit type. Vooral met een gladde bezel ( na veel lezen ga ik er van uit dat dit de ring is die het glaasje vast houdt ) aangezien ik deze persoonlijk mooier vind dan de gekartelde versie.
Nu is mijn vraag: heeft iemand ook documentatie hiervan en zo ja, zou die fantastische persoon deze documentatie ook kunnen delen? De site van omega zelf is geen wijs uit te worden aangezien ik zelfs in dit tijdperk blijkbaar nog een leek ben met alles wat mogelijk zou moeten zijn
Ik dank jullie allemaal hartelijk voor de gedane moeite en ik hoop op een geweldig resultaat!
Ik kan je niet aan verdere documentje helpen, maar als het je gaat om andere varianten op dit type kun je zoeken op 168.017 of 168.029. Daar zitten ook de modellen tussen met gekartelde bezel, maar die hebben nu eenmaal hetzelfde typenummer.
Die 750 staat inderdaad al op de wishlist en de 550 zou mooi zijn voor dagelijkse toepassing. Ik ga de andere opties ook allemaal eens heerlijk uitpluizen.
Ik begrijp dat jullie fan zijn van originele horloges, maar hoe schadelijk zou het zijn om een andere kleur wijzerplaat in bijvoorbeeld een 550 te laten zetten? Sommige kleuren zijn best zeldzaam in originele vorm en als er ergens een partij wijzerplaten te vinden is? Ik vind het wel erg fijn dat ik nu ook eindelijk weet welke band er origineel op een 750 hoort. Deze afbeelding had ik nog nooit gezien!
Mijn grootvader kocht de gouden versie met de brick band. Kan dat ook origineel zijn of is dat al een aftermarket aanpassing? Ik was er namelijk niet bij toen hij het kocht en hij kan het me zelf niet meer vertellen…
Verder kwam ik ook uit op etsy… daar staan relatief goedkope banden, maar dat zijn nepperds neem ik aan?
Jullie antwoorden zijn al fantastisch… ik kan weer flink wat uurtjes doorspeuren
Yep. De 1040 brick werd orgineel op het horloge geleverd. Zeer comfortabele band overigens en nog steeds (hoewel een nieuw ref nummer) leverbaar voor de vintage Connies. Daarnaast had je de band zoals in de advertentie in twee versies. De rek en de solid versie. Het ref nummer weet ik even niet uit mijn hoofd.
De stalen rek band heb ik overigens. Door de lengte en mijn allergie om goede banden te slopen, ligt ie in de kast voor het geval de mijne ooit weg gaat of wanneer ik er iemand anders gelukkig mee kan maken.
Ik sta toch steeds weer versteld over de kennis die hier zo paraat is… al die referentienummer, calibers enzo en dan kunnen een aantal zelfs nog een fake van een echte onderscheiden door te kijken naar wijzertjes, logo’s, lettertype en ga zo maar door…
Ik vind het kunstig dat jullie deze kennis allemaal paraat en als jullie het toelaten, hoop ik hier ook wat kennis van over te nemen
In eerste instantie wist ik niet eens dat het referentienummer 750 was… heel erg bedankt voor het delen van de pagina heb Google translate er al overheen gegooid en nu weet ik weer wat meer zoektermen
Ik heb de hele site uitgeplozen en ik kom in de brochures veelal de 14k en de 18k variant tegen. Op dit forum zie ik ook hele andere kleuren in de wijzerplaat. Kan ik er van uit gaan dat dit dan aangepaste horloges zijn of zou omega toch de lijn hebben uitgebreid?
Ligt eraan. Je hebt verschillende soorten platen en patina doet ook veel over de jaren.
Daarnaast heb je een latere referentie met een 1xxx caliber. Die heeft ook een andere plaat.
Zal als ik iets meer tijd heb een wat duidelijker overzicht maken.
Maar als je kijkt in het topic laat je Connie zien, zie je veel soorten waarbij het overgrote merendeel wel degelijk origineel.
Een goede richtlijn om redails te onderscheiden is “out of Moy”. Zoek maar eens op.
Ik heb iets gevonden over de moy test super handig. Ga ik me nog maar eens verder in verdiepen aangezien het enige horloge dat me tot nu echt heeft gegrepen een omega constellation c shape met gladde bezel is!
Haha welkom bij vintage omega.
Bepaal eerst je caliber en tijdsperiode. Dat maakt zoeken een stuk gemakkelijker.
Daarnaast is een belangrijke tip; ga window shoppen en maak horloge vrienden. Als je genoeg van een bepaald model in je handel hebt gehad, krijg je voelsprieten voor als er iets niet lijkt te kloppen.
Bedankt voor je berichten… eerlijk gezegd krijg ik er nu een beetje hoofdpijn van omdat ik ze wel wil onderscheiden, maar nog niet weet hoe En dan komt het lastige: ik heb nog niet de kennis om dit goed te kunnen doen.
Ik wist namelijk ook niet dat er andere kleuren wijzerplaten waren welke wel origineel zouden zijn. En dan heb ik nog niet gesproken over de wijzers. Ik vind het kunstig dat iemand de kennis heeft om in een kwartier tijd een onderbouwd antwoord te kunnen geven over imo 9 identieke horloges en daar dingen op aan kan wijzen waardoor je wel voor een bepaald type zou moeten kiezen of het horloge moet laten liggen als je alles origineel wilt
Ik ben vanavond weer een stukje wijzer geworden en ik ga mijn hoofd de komende tijd weer eens pijnigen om weer wat wijzer te worden!
Wat zou het toch fijn zijn als omega gewoon een lijstje had met de horloges die toen leverbaar waren met de verschillende banden, wijzerplaten, uurwerken, kasten, kleuren en materialen.
Ik las namelijk ook iets over een witgouden exemplaar. Op een onscherpe foto is deze namelijk makkelijk te verwarren met een stainless steel in goede staat. Als ze er dan ook een zilveren exemplaar bij doen is het feestje compleet!
Ik zie jullie denken: die kerel wordt gek!
En mijn antwoord zou dan zijn: goed gezien!
Het is nog niet makkelijk om boor jezelf de ultieme verzameling samen te stellen. Hij zal er de komende 5 jaar ook niet helemaal zijn en wie weet zit er wel een heilige graal tussen die onhaalbaar is waardoor je je collectie nooit compleet zult kunnen krijgen. Dat is het leuke van verliefd worden.
Mijn opa heeft imo een geweldige keuze gemaakt in de hippietijd en heeft de basis gelegd voor de liefde voor een bepaald type horloge En daar dank ik hem hartelijk voor!