Broertjes van andere moeders. Pontiac Jumping en Dugena Yachting Chronographs

Net deze Dugena op de kop getikt. En hem naast zijn broertje gelegd. De Pontiac Jumping.
Deze horloges waren populair in de vroege 70s en de Yachting kleurtjes op de subdials maken ze helemaal af.

De wijzerplaat die van een diep paarse kleur is verandert van een nagenoeg zwart in de schaduw naar een zeer licht helder blauw in het licht. Echt magistraal vind ik deze.

De Dugena komt in de verkoop trouwens.

Genoeg gezeverd hier de foto’s.

https://igcdn-photos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfa1/t51.2885-15/11850368_721043321333744_652940985_n.jpg
https://igcdn-photos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xaf1/t51.2885-15/11430222_109664186050501_672201985_n.jpg

10 likes

Beiden erg mooi en qua formaat goed draagbaar. Had de De Dugena al gespot in de blauwe hoek, helaas boven budget :wink:

Wow, erg mooi alle2!

Wie weet is iedereen nog van die mening en valt hij na een tijdje wel binnen budget :wink:

Mooi! Mocht je hem weg doen, pb me maar :wink:
Heb altijd al zo’n Yachting Timer stijl horloge willen proberen.

Wat is de blauwe hoek eigenlijk? …

De verkoop-sectie. De link staat er vanboven naast de eerste post denk ik met dat nieuwe link systeem.

Aha snap 'm!

Prachtig horloge, al vind ik persoonlijk dat het niet als NOS kan worden aangeboden gezien de toch wel vele sporen op bezel, bezel inlay inclusief binnenrand, pushers etc Maar dit is een mening, uiteraard
Vwb dit topic; ik begrijp dat je handelt in horloges en ‘Ghentwatch’ tevens je ‘bedrijfsnaam’ is, en dat je dit horloge kocht en nu direct doorverkoopt. Is dit dan niet een beetje een verkapt verkoop topic wat primair thuishoort binnen het verkoopgedeelte? (Althans zo komt dit op mij persoonlijk over. Het viel me al eens eerder op bij een andere post, en binnen het ‘welke vintage draag jij vandaag’ draadje idem dito). No offense verder, maar wil het toch even gezegt hebben.
Desalniettemin, leuke foto’s om te zien in het vintage gedeelte van het forum.

1 like

Ach, zolang je als lid ook mag posten in het verkoopgedeelte maakt een beetje reclame maken toch niets uit?

Of zie ik dat verkeert?

1 like

Even wel is deze echt NOS als in dat deze uit een oude juweliersdisplay komt, echter was dit een showroom-model dat wel gedragen geweest is binnen de winkel en nu toch al een jaar of 30 in een kist lag. De staat is in het verkooptopic accuraat (naar mijn inziens) beschreven als near-mint (met de mark op de bezel e.d. apart vermeld) overgens is het niet makkelijk om horloges van 40+ jaar oud op conditie te beschrijven vind ik. Ik kan krassen apprecieren en zie dat als een teken van leeftijd, anderen willen Mint NOS exemplaren.

Ik handel echter niet in horloges, ik doe zoals vele leden hier aan wat flippen om horloges die ik goedkoop op de kop kan tikken terug bij verzamelaars aan de ‘juiste’ prijs te brengen en wat financien kan gebruiken om mijn collectie uit te breiden. Heb hier onlangs met een moderator ook een gesprek over gehad. Ik heb een kaartje met mijn info op en een ‘naam’ en logo om in de vintage wereld wat bekendheid te verwerven en misschien een mooie deal persoonlijk kan verzekeren zonder altijd de typische kanalen te moeten inschakelen. Ik zie het persoonlijk meer als iemand die een logo en fancy naampje voor een Blog verzint dan een bedrijf

Er zijn echter nog twee belangrijke redenen dat ik een logotje en naampje in elkaar heb geflanst, ik heb al een paar keer mogen merken dat mijn foto’s gebruikte werden in scammers advertenties. Daarom leg ik soms een kaartje bij mijn foto’s als fool-proof watermerk. Ik scheid ook mijn privéleven liever met mijn online-identiteit, zeker met een ‘dure’ hobby als horloges heb ik niet graag dat om het even wie met wat googlen mijn adres te weten kan komen en mijn horlogetjes plunderen.

Over het ‘welk horloge draag ik nu topic’ kan ik enkel zeggen dat ik geen links zet naar horloges die te koop zijn en aangezien ik toch een hoop horloges heb het wel voorkomt dat ik een horloge draag dat te koop staat.

Er staat dan ook een verkooptopic online hier, ik vond het een leuke foto om te delen met de vintage forumgroep hier dat twee compleet verschillende horloges toch een rode draad hebben, en dat merk eigenlijk geen zier uitmaakt, al zeker niet met vintage stukken.

Het was overgens niet de bedoeling een link te plaatsen naar het verkooptopic, echter met het nieuwe forum (daar ik linkte vanuit het verkoop-topic naar dit als reden van verkoop) gebeurt dit zo te zien automatisch.

Ik hoop dat ik het een en ander kan uitklaren.

MVG

1 like

Ik erger mij al een tijdje aan het gebruik van de term NOS.
Dit staat voor “New Old Stock”.

NOS stands for “New Old Stock”.
What is that? Generally-speaking, it applies to merchandise that has NEVER been sold, used or privately owned , has its original store tags, and often original prices as well, but is not CURRENT merchandise.

Je geeft aan dat het horloge gedragen is, weliswaar in de winkel maar toch gedragen.
Dit zal de sporen op de bezel en kast verklaren.
Hierdoor kun je het naar mijn mening geen NOS meer noemen. Dan zouden de tags, doos en eventuele stickers etc er ook nog aan moeten zitten.
Dit zou vallen onder de categorie gebruikt in “mint” staat.

Maar nogmaals, het is maar mijn eigen mening…

Goh dat is een discussie of je een showroom model dan nog wel nieuw kunt noemen.

Soit. Ik gebruik NOS nooit als conditie parameter. Ik werk met goed,zeer goed,near mint,mint ,BNIB

Helemaal mee eens. Onzin om dit horloge als NOS te bestempelen. Leuk horloge in een mooie staat maar gebruikt en dus geen NOS.

Als je positieve bekendheid wilt werven in de vintage wereld zou ik dit soort termen achterwege laten voortaan.

groet,
Niels

1 like

Ik moet zeggen dat de NOS term te gemakkelijk wordt ingezet zo ook bij deze. NOS is naar mijn mening een absoluut ongedragen horloge en bij voorkeur met labels en in de originele verpakking maar in ieder geval ongedragen en zonder enige draagsporen.

Near mint of zo vrijwel zonder draagsporen zou je dan beter kunnen gebruiken naar mijn mening.

1 like

Prachtige horloges! Ik ben het eens voor wat betreft NOS. Wordt te pas en te onpas gebruikt.
Dit is een Old Stock inderdaad, maar zeker niet New. Eigenlijk meer een winkeldochter.
In een NOS staat zijn, bestaat niet. Iets is NOS of niet.

4 likes

Heren. Ik zal er de volgende keer op letten dat mijn perceptie van NOS verschilt van de massa :wink:
Echter heb ik hier geen discussie over willen starten en is het wel afgerond voor mij. Het horloge staat in de staat correct beschreven als near-mint.

Of het nu NOS is of niet het maakt geen zier uit als de staat niet als zo zijnde omschreven wordt. Horloge is overgens net verkocht aan een forumlid.

MVG

Akkoord

Bedankt voor je reactie, het wordt op prijs gesteld.
Vwb hetgeen je noemde met betrekking tot het ‘welke vintage draag je vandaag’ topic (en bijvoorbeeld dit topic); dit illustreert een beetje hetgeen wat mijn milde irritatie enigszins wekt: je zet inderdaad, zoals je zelf aangeeft, geen links naar verkooptopics. Maar je vist ondertussen wel naar PB’s en eventueel geinteresseerden door aan te geven dat je horloges (meestal nieuwe aanwinst(en) ) beschikbaar zijn voor verkoop.
Ik ben sinds jaren actief op dit forum, primair in dit segment, en ik heb dit nog niet vaak (een enkele uitzondering daargelaten) eerder zo ervaren. Met andere woorden: het valt (mij) op. Ik zag dat je actief bent onder je naam binnen vele kanalen in het horloge wereldje (ook international) en daarbuiten (facebook etc), door een simple Google search. Nogmaals: geen offense, je ‘flipt’ enkel horloges. Maar je begrijpt het vast.
Je hebt ongetwijfeld een leuke collectie vintage horloges. Ik zie ze graag terug in het verkoopgedeelte als je ze wilt verkopen. Of hier in het vintage gedeelte van het forum wanneer je gewoon een horloge uit je vaste collectie wilt delen.
Groet

Ik moet eerlijk zeggen dat ik lichtelijk geaffronteerd ben door uw reactie maar soit.

Ik vis helemaal niet en heb welgeteld 1 of 2 horloges in de vintage WRUW staan die te koop waren.
Als iets te koop is wordt het in het verkoopstopic gezet meer niet.

Ook ben ik helemaal niet actief op Facebook onder Ghentwatch.

Ik nodig u graag uit om mijn Voorstel topic even door te nemen dat verduidelijkt wel het een en ander. Ik ben helemaal geen gladde verkoper of iets dergelijks en hou gewoon van horloges.

Je hebt gelijk, vwb facebook. Het was een aanname vwb de vele zoekresultaten die ik zag. Een te snel oordeel.
Ik wil het verder niet opblazen. Het is wat mij betreft geen ‘big deal’ maar wel een (in mijn ogen terrecht) gevoel wat ik even heb willen ventileren vwb het vintage gedeelte van dit forum.
Groet