Bronzen mesh bracelets

…zijn een slecht idee om dezelfde reden dat bronzen kasten doorgaans gewoon een RVS deksel hebben. Maar strapcode heeft een oplossing: een ion-plated RVS Shark mesh band met oud-uitziende bronzen finish.

http://www.strapcode.com/store/20mm-316l-stainless-steel-heavy-mesh-watch-bracelet-solid-antique-bronze-finish-p-2630.html#.VnKULF_tSJI

Heeft iemand ervaring en/of een mening over met deze band op een bronzen horloge?

4 likes

Persoonlijk denk ik dat het to much is… Gewoon mooie leren of desnoods rubber band op een bronzen kast

1 like

Vraag me alleen af hoe t vergaat als de band ouder wordt. Wordt ie dan… Nieuwer? :wink:

En wat als je kast bruin of groen wordt, dan lijkt je band er ook niet meer op.

Je kan ook (gewoon?) een mesh band kopen en een gasbrander.
Met de gasbrander verhit je dan de meshband tot de gewenste corresponderende kleur.

Al verschillende malen gezien voor sluitingen, dus waarom ook niet op een hele band?

En je hebt het risico niet dat je plating er af slijt.…

‘Edit’ maar ik denk net zoals erik11 dat het al snel to much wordt …

Die groene aanslag op je pols wordt je niet vrolijk van denk ik.

Zou je dat ook krijgen met deze PVD coating? het leek me dat die alleen bronskleurig zou zijn, en niet echt brons. Anders kun je net zo goed een echt bronzen bracelet maken.

@marnixmoed: ja, dat vroeg ik me inderdaad ook af. Ik denk dat ik het bij nader inzien toch maar niet doe.

@mimoza: leuk idee! Projectje voor tijdens het kerstreces. Thanks!

Toch maar voor vintage leer gegaan, zoals @Erik11 al voorstelde. Erg tevreden mee!

1 like