Bruin leer bleken en daarna naar cognac verven?

Hoi allemaal,

Ik heb toen ik nog niet in-to-the-horloges was voor mijn trouwen een Tissot L875/975 gekocht. Het blijft een mooi horloge, alleen is de aansluiting voor bandjes van een aparte vorm:

Ik kan er maar 2 vinden, donkerbruin of zwart… Echter de bruine kleur die ik draag in riemen en schoenen is bijna altijd cognac. Check het kleurverschil:

Weet iemand hier of ik die kleur kan bleken? En daarna kan ‘verven’ met cognac-kleur??

Of heeft iemand een ander idee om hier een ander bandje op te krijgen?

Hoop dat iemand de gouden tip heeft, want het is zonde dat deze niet meer gedragen wordt!

THNX!

Bandje op maat laten maken door Ko bijvoorbeeld.

2 likes

Wellicht kan Tissot je nog helpen aan een vervangend bandje? Je kunt een mailtje wagen met het typenummer

Leer kan je gewoon fijn schuren & verven.

Colourlock.

Met nagel lak remover Kun je leer strippen.

Vervolgens met lederverf naar cognac toe.

Let wel van donker naar licht wordt nooit 100%. Ik zou iemand iets op maat laten maken…

Leerverfshop heeft alles wat je nodig hebt om te verven. Ik heb zelf ook gedaan laatst met een horlogeband

1 like

Bij de schoenmaker kan je indringverf kopen. Maar ik zou de optie Ko nemen.

En waar kan ik deze Ko vinden? Ben wel benieuwd of het mogelijk is om hier een bandje voor te maken…

@Ko-Banden hier is het te doen

Ik meen begrepen te hebben dat @Ko-Banden even een pauze heeft ingelast(?).

Dat is zeker mogelijk!

Ze maken immers ook banden voor bv Bell en Ross (zie bv deze van BandrBands;

Elke goede bandenmaker kan dit voor je. Het is een kwestie van de juiste maten te hebben en de correcte notching tool te gebruiken (of mooi met het craft knife recht te kunnen snijden :wink: )

@anon94081762EV kan zoiets bv ook zeker. (overigens zelf geen ervaring mee)

2 likes

Uiteindelijk door KO bandje laten maken! Blij mee!

Bedankt voor het meedenken!

7 likes