Bruine bezel en originele band

Dag Allemaal,

Zal mij even voorstellen ik ben Giel nog niet zo lang liefhebber van vintage maar heb sinds kort een Seiko Bullhead gekregen van mijn opa en ben er dol op en zou deze graag in ere willen herstellen. heeft u voor mij suggesties voor onderdelen? Ben op zoek naar een bruine bezel en orginele band en zou het liefste ook het glaasje laten vervangen.

Alvast bedankt!

Glaasjes zijn nog wel te vinden. Banden en originele bezels zijn een stuk lastiger. Je moet in ieder geval heel erg uitkijken voor aftermarket onderdelen en onderdelen die als origineel worden aangeboden maar dat niet zijn.

oke bedankt voor de tip. Neem aan dat je Ebay bedoelt?

Yup, de baai biedt veel op dat front. Maar wellicht dat @HanDavinci je wat meer tips voor websites kan geven.

Trouwens, wat die bezel betreft… Heb je een foto van dat horloge? Wellicht heeft ie gewoon goede patina. :slight_smile: En dan kunnen we direct zien welke lederen band er mooi op zou staan. :slight_smile:

Van vintage heb ik geen kaas gegeten. Maar bij vintage Seiko’s denk ik maar aan één persoon. @koekoek, help eens even

Edit: hahaha ik slaap.

2 likes

@koekoek it is! :sunglasses: :smirk:

1 like

Ja klopt, op ebay maar eigenlijk overal. Zoals @Fate_Amenable_To_Change al zegt, een nieuwe bezel is een twijfel geval. Vaak is een originele bezel met dragerssporen wel mooier. :sunglasses: Aftermarket bezels zijn er wel genoeg maar dat moet je niet willen, dat is alleen maar slecht voor de waarde van je horloge.

Maar wat betrefd de bracelets. Originele bracelets zijn heel lastig te vinden, zijn duur en zijn 70s kwaliteit… Een aftermarket bracelet is in prima qua kwaliteit in ieder geval.

Jazeker, het gaat volgens mij om een bezel die is ingezet van een ander modeltype, die met de blauwe wijzerplaat.

Resultaten voor de bruine zijn te vinden op de baai, maar eerlijk gezegd zou ik, als ik zo naar dat horloge kijk, de bezel uit laten lijnen en er een bruin leren band op gooien. :slight_smile:

Originele Seiko banden zijn nooit begerenswaardig, hoezeer ik ook een fanboi van de horloges zelf ben. :slight_smile:

Voorbeeld van een hit:

Wel moeilijk te bepalen of dat originele Seiko bezel inserts zijn. Heb je contact gehad met Seiko zelf?

Die bezel is niet origineel maar ook nog belangrijker niet correct. Tachymeter hoort bij dit model in het geel/goud te zijn.

Originele stalen banden zijn juist bij dit model heel vet omdat ze asymmetrisch zijn.

Heren, bedankt voor de tips. Zal is op Internet gaan rond neuzen.

Ik zag deze onlangs voorbij komen. De verkoper beweert dat deze origineel is.
https://m.ebay.com/itm/Seiko-bezel-83399972-Brown-Bullhead/112806565661

Hij biedt ook deze aan :smile:. Die is 100% niet origineel dus die rooie gok ik ook van niet.

1 like

Sorry, dat ik weer vervelend ben. Maar heb weer wat gevonden op de baai en heb eigenlijk uw expertise nodig.
Weet u toevallig of deze origineel is?

Ik vind het lastig te zien zonder close up fotos. Ziet er niet verkeerd uit dus is denk ik wel origineel. Maar hij is wel verkleurd.

1 like

Ik zoek verder, nog bedankt.