Bruno Söhnle

hallo,

wat kunnen jullie mij vertellen over het merk:

Bruno Söhnle

Komen ook een paar modellen in mijn prijs range langs.

Hoop op wat reactie’s

Gr,

Klaas

Bruno Söhnle is een “goedkope afdeling” onder de paraplu van Glashütte (en schermt graag met die naam).

Hoofdzakelijk (of enkel?) quartz, schappelijke prijzen en leuke, vooral stijlvolle, modellen (tu)

Hallo,

Ik kwam een paar automaten tegen.

Vandaar ook de vraag.

Gr,

Klaas

De automaten zijn ETA, niets mis mee dus :wink:

Let wel op. Sommige modellen hebben de initialen van het merk op de secondewijzer, en op de band.

Ik weet niet of je daar graag mee loopt.

Mies.

Ze liggen iig in het Glashutter Uhrenmuseum. Weet dat het een van de weinig merken is die een open achterkant hebben bij een quartz uurwerk. Ook mooi versierd, beetje zoals een Citizen Campagnolo.

Ze schermen inderdaad met dd naam Glashutte maar op zich is daar niks mis mee

In nummer 4 van dit jaar van Armband Uhren staat een verhaal over Bruno Sohnle en hoe ze nu ook automatische horloges maken. De basiswerken komen van Selitta (die ook deels door bijv. Oris gebruikt worden). Deze basisuurwerken worden op diverse onderdelen door BS zelf “uberarbeitet” De platinen, rotors anker- en automaat- bruggen worden in Glashutte zelf gemaakt. Zij voldoen (o.a.) daarmee aan de “glashutter herkunftregel” zodat ze dus “Made in Glashutte” op hun horloges mogen zetten.
Ook aan hun quartz horloges doen ze dermate veel eigen werk dat ze aan de regels voldoen om Glashutte op hun quarz horloges mogen zetten. Dus de opmerking over het "schermen met “Glashutte” " is een beetje onzin omdat de horloges daar gewoon inelkaar gezet worden en deels gemaakt worden

De nieuwe automaten die nu geproduceerd gaan worden zullen tussen de 750 en 900 euri gaan kosten, hele schappelijke prijzen derhalve voor een automaat.

Hierbij een foto man mijn BS, een quarz met inderdaad een open achterkant, waar ik nu even geen foto van heb helaas, maar voorzien van “zierschliffen” en geblauwde schroeven.
De BS aan de secondewijzer vind ik juist apart, en de BS speldeknoppen op het armband vind ik niet storend aangezien dat maar heel klein is uitgevoerd.

Groet

Orisfan