Bruno Söhnle

Het merk Bruno Söhnle is dat wat,of is het een plakmerk?

http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,223392,223392

Bij de naam Söhnle moest ik eigenlijk meteen aan de weegschalen bij de Blokker denken :slight_smile:

Werkzaam in de branche sinds 1957, officiele naam Bruno Söhnle Uhrenatelier Glashütte/Sa, opgericht in 2000. In 2010 behaalt hij de 5e plaats tijdens de Horloge van het Jaar verkiezing in Duitsland in de categorie tot Eur 2.000,- met de Mechanik Edition I, nu ook een model II in de collectie die trouwens giga is.

Als ik het zo lees, geen plakmerk: http://www.soehnle-uhren.de/index.html

Zeker geen plakmerk. Maken mooie afgeleiden van Zwitserse basisuurwerken.

zeker geen plakmerk. Het is een horloge merk dat aan het predikaat Glashuette mag voldoen op de wijzerplaat. Dit betekend dat ze voldoende moeten modificeren aan het uurwerk en voldoende zelf moeten maken en afwerken in hun eigen atelier. Vergelijk Muhle ( Glashuette ) dat in de problemen kwam omdat ze te weinig aan de uuwerken deden. Het merk is toen failliet geraakt om de claims uit te kunnen betalen. Het merk heeft een doorstart gemaakt en mag nu na aanpassingen het predikaat Glashuette gebruiken.

Wat opvalt aan Bruno Soehnle is dat ze voornamelijk veel kwarts uurwerken gebruiken en om die reden behoorlijk goedkoop zijn voor in Glashuette vervaardigde horloges. Het glas is bijna altijd saffier en ontspiegeld. De modellen kun je redelijk modern noemen. Ik zou er best graag een willen hebben, maar het heeft geen prio.

Zeker geen plakmerk. Onderstaand mijn quarzklokje

Ze mogen op de horloges zetten dat het “made in Glashutte” d.w.z. dat een groot deel van de toegevoegde waarde gemaakt is in Glashutte.

Tegenwoordig ook zeer betaalbare automaten die er ook nog eens goed uitzien.

Succes.

Groet
Orisfan

Die is mooi!

Orisfan Schreef:

Zeker geen plakmerk. Onderstaand mijn quarzklokje

http://www.mijnalbum.nl/Foto-QHMPA4YU-D.jpg

Ze mogen op de horloges zetten dat het “made in
Glashutte” d.w.z. dat een groot deel van de
toegevoegde waarde gemaakt is in Glashutte.

Tegenwoordig ook zeer betaalbare automaten die er
ook nog eens goed uitzien.
Een soort keurmerk.

Succes.

Groet

Mooi (tu)

Dat Glashütte moet ik dat net zo zien als de tekst Genève op Zwitserse horloges ?
Een soort keurmerk.

In Glashutte worden onder andere ook Lange & Sohne , Glashutte Original, Nomos, Muhle Glashutte, Union Glashutte en Wempe horloges gemaakt.
Een plek waar je je hart kunt ophalen als je besmet bent met het horlogevirus.

Mijn Bruno S. heb ik in Glashutte gekocht.

Groet
Orisfan.

2006 Schreef:

Dat Glashütte moet ik dat net zo zien als de tekst
Genève op Zwitserse horloges ?
Een soort keurmerk.

Het is vrijwel hetzelfde als ‘Swiss made’ :

“At least 50 percent of the value of the movement must be produced in Glashütte in order to put ‘Glashütte’ on the dial”

Dus een SW200 met gouden rotor voldoet :wink:

Groeten,

Martin

Fraaie horloges, mijn eerste indruk bij de merknaam was plak. Vind een open quartz uurwerk heel erg orgineel en zeker niet verkeerd:

Vind deze ook erg mooi.