Brunott zakhorloge 1892 (?)

Uit nalatenschap: Brunott zakhorloge, handopwinder, Phenix uurwerk, loopt nauwkeurig.
Zie de foto’s, o.a. binnendeksel met merkteken en jaartal 1892. Is taxatie de moeite waard? Heb aanbod gekregen van juwelier. Heb geen enkel idee van de waarde.

1 like

Ik zou eens bij Brunott zelf in Rotterdam informeren. Het familiebedrijf bestaat nog steeds. Wellicht hebben ze een archief.

1 like

De waarde van zakhorloges wordt nogal bepaald door het materiaal waar de kast van gemaakt is. Het is geen bekend of gezocht merk dus als het horloge niet van edelmetaal is is de waarde gering; ordegrootte 50 Euro als hij nog loopt.
In het geval van een kast van edelmetaal is de waarde gelijk aan de waarde van het metaal in de kast. Er moeten dan keurmerken aan de binnenkant van het achterdeksel staan.

Het dateert overigens niet uit 1892. Dat is een krabbel van een horlogemaker, en dat zijn over het algemeen vage codes waar nauwelijks iets uit af te leiden valt.
Gezien de stijl schat ik dat het horloge uit de jaren 1920-1930 dateert.

Dank! Ik zag inderdaad een exemplaar uit 1930 dat qua model gelijk was. De prijs was 360 euro, was inmiddels verkocht (juwelier).

1 like

Heb mail gestuurd, ben benieuwd.

1 like