Heeft er iemand een goed adres om mijn Longines Hydroconquest opnieuw een ‘brushed’ look te geven (in België, bij voorkeur Oost-Vlaanderen)?
Na +10 jaar is het matte deel even sterk gaan blinken als het gepolijste en wil graag terug het originele patroon op zowel de kast als de band. Dit horloge heeft een sterke emotionele waarde, dus wil het graag perfect gedaan hebben.
Bedankt voor de hulp!
Die is behoorlijk verkrast ja misschien is https://horlogepolijsten.nl/?gclid=EAIaIQobChMIg6-vlIah8gIVSgOLCh2l2gs8EAAYASAAEgJvrfD_BwE
Iets voor je ?
Ja, I know. En bij de laatste service beurt is de juwelier zo ‘vriendelijk’ geweest de band extra te doen blinken!
Ik kan hem wel volledig brushen voor je, dat kost je de verzendkosten.
Zo, hoe dan? Per ongeluk met zand opgepoetst?
Pfoah, vervanging van de band in het geheel geen optie, ondanks emotionele waarde?
Geen idee hoe hij het gedaan heeft, maar alle verschil tussen mat en blinken was weg.
Bedankt voor het mooie aanbod maar wil liever het contrast met de blinkende middelste rij behouden.
Aangezien de band zo mishandeld is. Middelste rij afplakken en…
Scotch brite
in de lengte richting van de band.
Even zoeken. Er zijn wel een paar topics hier over het opnieuw aanbrengen van een geborstelde finish.
Dat heb ik nog nooit gedaan, dus wil het liever door iemand met ervaring laten doen. De kast kan ook een beurt gebruiken, dat lijkt mij nog moeilijker.
Klantenservice van Longines (NL) is snel, vriendelijk en behulpzaam. Met een paar foto’s van jouw horloge zullen ze vast een indicatie kunnen geven van de opknapkosten. Dit horloge is zo mishandeld dat het wel een serieus onderhoud verdient, zeker met emotionele waarde.
Bedankt, ik zal eens contact met hen opnemen.
Eigenlijk dacht ik meer aan een ‘lokale ambachtsman/vrouw’ (regio Oost-Vlaanderen, België), kwestie van de lokale economie/de liefhebber de steunen. Als iemand een goed adres weet, laat zeker weten!