Zoals een aantal van jullie misschien weet, heb ik sinds kort een leuke polijstmachine aangeschaft via het forum. Nu is het glanzend polijsten niet zo’n probleem, alhoewel ik daar ook graag nog wel tips over ontvang; het laatste haarkrasje krijg ik namelijk met de machine niet weg, enkel met een cape cod doekje.
Waar ik echter graag hulp bij zou willen krijgen, is het matteren of brushen van een band. Heb op internet flink wat afgezocht, ook op youtube, maar daar zie ik enkel amateurwijzes. Ik heb wel een aantal filmpjes gezien van Breitling en daar doen ze het ook met een polijstmachine maar dan met een andere schijf; als ik het goed heb, hadden ze het over een nylon schijf.
Amateur waarschuwing: ik heb recentelijk een goedkoop horloge gematteerd dmv van een dremel en inderdaad een nylon opzetstukje dus het zou zo maar kunnen. Resultaat was, zeker voor een eerste keer, heel aardig. Jouw beoogde methode/apparatuur is natuurlijk een veel betere wijze.
en dan bij het begin van het matteren heel even de ‘foute kant’ op borstelen en daarna in de gewenste richting. Dat geeft een beter resultaat dan alleen maar in de gewenste lengterichting. Heb het toevallig vorige week even geprobeerd met de vouwsluiting van de PO.