Ik zit al een tijdje te oriënteren op horloges en kijk nu ook op Chrono24, al is het maar een beetje ter referentie.
Ik zie daar bijv. een Oris Big Crown Point Date aangeboden door een Duitse handelaar voor een betere prijs dan de adviesprijs in Nederland. Alleen lees ik nergens iets over btw. Zijn prijzen ook Chrono24 bij aanbieders in de EU inclusief btw of komt dat er altijd nog bij? Want dan is het opeens niet meer zo aantrekkelijk.
Binnen de EU is het altijd incl BTW
Sommige aanbieders zetten er een prijs ex btw bij, stond een maand geleden hier een discussie van op het forum.
Juwelier Van Willigen adverteert op Chrono24 met prijzen excl btw.
Monaco niet toch?
Ja dat idee had ik al! Volgens mij was het een andere Nederlandse juwelier waar ik dat bij had gezien. Ik maakte een kort rekensommetje door er 21% bovenop te tellen en prompt kwam ik op de adviesprijs uit.
Altijd contact met hen opnemen. Ik weet uit ervaring dat er (flink) wat van de vraagprijs af kan. De vraagprijs excl btw werd de verkoopprijs incl btw .
Om het specifiek te maken, hierbij de advertentie. Ik lees niks over btw en wil natuurlijk wel graag mijn steentje bijdragen aan de Duitse economie.
Als je deze koopt voor de aangeboden prijs krijg je een tegenbod van €1361 met als uitleg dat er BTW bij komt.
Heb ongeveer dit model (de Movember 2018 Edition) enige dagen terug bij Montredo aangeschaft. Is onderweg, NA volgt.
Ik plaats altijd een tegenbod. Deze is tot nu toe altijd geaccepteerd. Maar altijd kijken naar verborgen kosten
Als ze het er heel duidelijk bij vermelden, voorruit dan, maar om het pas te melden als iemand een bod doet vind ik schofterig.
Je zou verwachten dat alles wat je binnen de EU koopt automatisch inclusief btw is. Ik vind het dan ook wel een beetje verborgen kosten. Zet het er dan op z’n minst bij.
Ik vraag me af of het niet wettelijk verplicht is om richting consumenten het bedrag inclusief BTW te vermelden.
Chrono is toch geen platform voor handelaren?
Zolang de uiteindelijke prijs een goede is vind ik het ergerlijk, maar geen reden om hem hier niet aan te schaffen.
Dat mag inderdaad niet.
Officieel zal het erbij verrekend moeten zijn, maar er worden nogal eens wat trucjes uitgehaald. Aan de ene kant snap ik dit, want het is een internationaal platform. Aan de andere kant is het een goedkope techniek om eerder bij de prijsbewuste consument in beeld te komen, ten koste van de aanbieders die zich wel aan de regels houden.
Je kan ook eens bij een Nederlandse AD gaan kijken. Prijzen van Orissen staan niet in steen geschreven.
Dat vind ik dus een van de problemen van dit soort sites. Persoonlijk vind ik dat ze prijzen incl btw zouden moeten vermelden, omdat deze site toch kennelijk vooral gericht is op de particuliere consument.
En als “service” kunnen ze dan extra nog het bedrag excl btw vermelden voor de handelaren. Maar die kunnen dat heel goed zelf berekenen.
Dan heb je niet goed gezocht.
Hoe is de verkoopprijs van een horloge samengesteld?
De verkoopprijs van een horloge is samengesteld uit meerdere componenten. Op de eerste plaats is de offerteprijs / aangeboden prijs voor het horloge zelf van belang. Bovendien kan er sprake zijn van bijkomende kosten voor verpakking, verzekering, verzending, BTW en invoerrechten. Afhankelijk van de vraag of u uw horloge bij een handelaar in binnen- of buitenland bestelt, kunnen deze bijkomende kosten verschillen in hoogte. Neem contact op met de verkoper voor exacte informatie.
Die laatste zin (cursief gemarkeerd) geeft je duidelijkheid bij onduidelijkheid.
Succes!