BTW-vrij shoppen bij Siebel dit weekend!

Ik zat vanavond bij de Chinees de ‘Wakkere krant’ te lezen en zag een advertentie van Siebel. Deze juweliersketen is tot beste (juweliers)winkelketen van 2013 gekozen en als dank hiervoor(?) kun je a.s. vrijdag, zaterdag (en zondag?) belastingvrij shoppen.
Zit net even te Googelen, maar kan er verder niets over vinden. Ook niet op hun eigen Facebookpagina; best vreemd. Weet dus effe niet of je een code moet hebben of de advertentie mee of zo.
Zou ik even checken, voordat je gaat. Mijn ervaring is dat ze bij Siebel niet zo meegaand zijn. Assortiment horloges is natuurlijk ook niet geweldig. Maar misschien heeft iemand hier iets aan.

Ik weet wel dat Siebel vaak veel korting geeft, tot 70% in de ‘outlet store’. Vindt het trouwens heel raar dat er soms 50% korting op Frederique constant horloges wordt gegeven… Het kan dus zo zijn dat je een FC koopt voor 1400 en hij vervolgens een poosje later voor 600-800 wordt verkocht aan een ander, zou ik bij een horloge geen fijne gedachte vinden. Wat vinden jullie hier van?

Was het niet een heeeeele oude krant ?

http://www.siebeljuweliers.nl/btwactie

;);):wink:

Nou ja, op de voorpagina ging het over die Russische diplomaat die in Den Haag is gearresteerd. En die advertentie van Siebel stond dat ze juwelierwinkelketen van 2013 waren geworden en dit is op 1 oktober 2013 bekend gemaakt. Dus dat zou dan een soort ‘krant van de toekomst’ moeten zijn geweest…:S:)

albert.v Schreef:

Was het niet een heeeeele oude krant ?

http://www.siebeljuweliers.nl/btwactie

;);):wink:

Ja, ik vind dat vanuit (marketing)communicatieoogpunt (en da’s toevallig mijn vak) niet verstandig. En wel precies vanwege het gevoel dat jij hieronder als klant beschrijft.

MaxPCR Schreef:

Ik weet wel dat Siebel vaak veel korting geeft,
tot 70% in de ‘outlet store’. Vindt het trouwens
heel raar dat er soms 50% korting op Frederique
constant horloges wordt gegeven… Het kan dus zo
zijn dat je een FC koopt voor 1400 en hij
vervolgens een poosje later voor 600-800 wordt
verkocht aan een ander, zou ik bij een horloge
geen fijne gedachte vinden. Wat vinden jullie hier
van?

TagEd Schreef:

Ja, ik vind dat vanuit
(marketing)communicatieoogpunt (en da’s toevallig
mijn vak) niet verstandig. En wel precies vanwege
het gevoel dat jij hieronder als klant
beschrijft.

MaxPCR Schreef:


Ik weet wel dat Siebel vaak veel korting geeft,
tot 70% in de ‘outlet store’. Vindt het
trouwens
heel raar dat er soms 50% korting op Frederique
constant horloges wordt gegeven… Het kan dus
zo
zijn dat je een FC koopt voor 1400 en hij
vervolgens een poosje later voor 600-800 wordt
verkocht aan een ander, zou ik bij een horloge
geen fijne gedachte vinden. Wat vinden jullie
hier
van?

Tja, marges kunnen best flink zijn, maar kan idd geen prettige gedachte zijn. Heb zelf gebruikt gemaakt van zo een ‘rare’ korting. Alleen had mijn klokje wat haarlijn krasjes. Waarschijnlijk een showroommodel geweest.

marnix.moed Schreef:

TagEd Schreef:


Ja, ik vind dat vanuit
(marketing)communicatieoogpunt (en da’s
toevallig
mijn vak) niet verstandig. En wel precies
vanwege
het gevoel dat jij hieronder als klant
beschrijft.

MaxPCR Schreef:



Ik weet wel dat Siebel vaak veel korting
geeft,

tot 70% in de ‘outlet store’. Vindt het
trouwens
heel raar dat er soms 50% korting op
Frederique

constant horloges wordt gegeven… Het kan dus
zo
zijn dat je een FC koopt voor 1400 en hij
vervolgens een poosje later voor 600-800
wordt

verkocht aan een ander, zou ik bij een
horloge

geen fijne gedachte vinden. Wat vinden jullie
hier
van?

Tja, marges kunnen best flink zijn, maar kan idd
geen prettige gedachte zijn. Heb zelf gebruikt
gemaakt van zo een ‘rare’ korting. Alleen had mijn
klokje wat haarlijn krasjes. Waarschijnlijk een
showroommodel geweest.

Marges kunnen inderdaad best groot zijn, normaal gesproken is de winkeladviesprijs 300% van de factory gate price (alhoewel ik van een
bevriende winkelier heb begrepen dat Omega een marge van “slechts” 30% toestaat aan de dealer).

Heb zelf 2 horloges met flinke korting gekocht (beide nieuw en ongebruikt, één van 2.450 voor 1.500 en één van 3.280 voor 2.280),
en dan nog heeft de dealer eraan verdiend.

Kwestie van goed rondkijken en het juiste moment afwachten als je een horloge in de duurdere prijsklasse op het oog hebt…