Bucherer zakhorloge. Antiek of niet

Ik heb een Bucherer zakhorloge op de kop getikt. Volgens de verkoper is het antiek maar ik twijfel zelf. Iemand die hier iets over kan zeggen?

2 likes

Afgezien de inca en de vorm van de kroon, jaren '70 denk ik.

2 likes

Is niet antiek. Heel vroeger, in de hoogtijdagen van de zakhorloges, hadden ze geen incabloc. Ook werd er op de wijzerplaat niet het aantal jewels vermeld.

1 like

Inderdaad niet antiek zoals @Scudo aangeeft. Ook geen zilver zo te zien. Het zou leuk zijn om het uurwerkje nog te zien. Bucherer was (is nog steeds) best een goed merk. Toch zou ik verbaasd zijn als het meer dan een tientje of 5 waard zou zijn. Wel een heel leuk ding! :relaxed:

1 like

Hahaha dat is precies wat ik ervoor betaald heb! :slight_smile: Denk wel dat het echt zilver is (verzilverd waarschijnlijk) het slaat nl zwart uit en heeft dan ook die typische lucht als je er met je vingers over wrijft.

1 like

Dat is leuk! :blush:

Als het massief zilver is moet je ergens merken tegenkomen; ik kon dat op de foto niet beoordelen. Het zou goed kunnen hoor, of inderdaad verzilverd. Belangrijkste is: het is een leuk horloge, van een goed merk en je bent er niet mee getild! :sunglasses: :+1:

Bij deze!

1 like

Dankjewel! Mooi gesigneerd uurwerkje !:slight_smile: