Buckle mods

Ik ben nogal kritisch wat gespen betreft. Het liefst heb ik gewone doorn gespen. En dan van goede kwaliteit. En lekker massief, niet dat blikkerige wat je vaak ziet. En ook niet die stukjes draad met oogje er aan als doorn.
Ook heb ik liever een schroef in plaats van een push pin.
En hij moet ook nog bij het horloge passen. Merk gespen zijn ook lang niet altijd mooi in mijn ogen.
Ik heb een paar gespen aangepast door slijpen, vijlen, schuren en polijsten.
Voor mijn eigen horloges.

Van links naar rechts:

Originele gekochte gesp.
Rolex stijl.
Omega srijl.
Tudor stijl.

Ko

21 likes

Wauw echt super mooi gedaan.

Hoelang ben je nou bezig geweest met 1 gespje? en hoe heb je die brushed look gemaakt?

Nice!

Erg mooi geworden. Pas maar op dan gaan we ook nog custom gespen eisen bij de bandjes hoor :wink: Vooral die 2e is mooi contrasterend.

En daarna ? Vlindersluiting ? :stuck_out_tongue:
Nooit eens eraan gedacht ?
BD

Het is weer prachtig werk Ko.

De enige “mod” die ik wel eens gedaan heb is een TW-Steel gesp.

Elf.

[quote=“Ko_, post:1, topic:48788, full:true”]Het liefst heb ik gewone doorn gespen
[/quote]

Heel mooi gedaan! Zelf heb ik ook een duidelijke voorkeur voor de doorngesp ontwikkeld. Ik heb verschillende soorten vlindersluitingen. Vooral duurdere horloges vinden dat ze daar mee moeten komen. Maar qua draaggemak, gaat er niets boven de gewone doornsluiting!

Mooi werk.
Echt leuk om de design keuzes subtiel terug te zien in de buckle op deze manier.

Respect weer :+1:

Man man je hebt echt gouden handjes :+1:
Je netsuke vind ik ook fenomenaal!

Heel erg mooi gedaan Ko :ok_hand:

Mijn beste,

Knap hoor!!

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

Die laatste is gewoon simpelweg prachtig!

Ik ben toch wel een hele middag bezig met een gesp. Ik wil het dan ook perfect hebben. Rvs is zeer moeilijk te bewerken.
De brush finish is een fluitje van een cent. Op voorwaarde dat het voorwerk perfect is. Ik doe het met schuur pads. Paar keer in rechte beweging er over halen.

Ko

Ik heb allerlei vlinder en vouwsluitingen al geprobeerd. Komt toch steeds weer terug op de doorn gesp.

Ko

KO, er passeren heel wat dingen in m’n leven dat ik echt denk: het moet echt niet gekker worden, maar van zulke initiatieven wordt ik echt blij van. Prachtig zulke buckles op jouw banden. Pet gaat dik af !!
Groet.

Geprobeerd te passen of te maken ? Als het maken is heb jij fotos ? :stuck_out_tongue:
Proficiaat voor je werk :ok_hand:

Mooi werk.
Vootal de Tudor / Batmanstyle vind ik mooi.

Erg mooi, zeker die laatste :thumbsup:

Top!
De basis is al niet verkeerd, maar met een beetje huisvlijt kan het echt wat worden.