Buddha To Buddha Horloges

Beste forumleden,

Naast de wel bekende sieradenlijn heeft het merk Buddha To Buddha nu ook horloges op de markt gebracht.

Persoonlijk vind ik het wel mooie klokjes! ‘Swiss Made’ & safierglas, dus ze hebben het - in tegenstelling tot veel modemerken - wel serieus aangepakt en gekozen voor kwaliteit.

Wat vinden jullie er - als echte horlogekenners - van?

Leuk klokje,maar voor dat geld koop ik liever wat anders.

+1

x 2 … prachtige lijn, maar wat een geld! Voor dergelijke prijzen heb ik veel keuze en dan valt B2B af.

Hm… 46mm kast en lijkt wel een 20mm bandje te hebben. Beetje uit verhouding voor mijn gevoel. En voor een Quartz niet bijzonder genoeg voor mij.

Saffierglas is wel prettig en zeker een plus, maar tegenwoordig niet zo exclusief meer. In de zin dat m’n Casio van 200 euro het ook heeft.

http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,2079752,2081672#msg-2081672

Hier ook een discussie over de horloges van buddha.

Het eerste wat in mij opkomt als ik de verschillende modellen bekijk is : Oris…
Maar daarmee zou ik Oris tekort doen.

En die vent die ze in de reclame’s draagt vind ik net Rock Hudson in zijn nadagen…

Maar goed. Er zullen er ongewijfeld zijn die ze TO Buddha vinden.:slight_smile: :wink:

Is net als met Tommy Hilfiger en Hugo Boss… BtB moet gewoon bij sieraden blijven en die andere twee bij kleding…

Ze proberen horloges te verkopen via de naam… denk alleen niet dat ze als ik ze vergelijk met seiko, Mido of Hamilton gelijkwaardig zijn.

Voor dat geld krijg je veel meer… tenminste automatik!

LUWE Schreef:

Is net als met Tommy Hilfiger en Hugo Boss… BtB
moet gewoon bij sieraden blijven en die andere
twee bij kleding…

Ze proberen horloges te verkopen via de naam…
denk alleen niet dat ze als ik ze vergelijk met
seiko, Mido of Hamilton gelijkwaardig zijn.

Voor dat geld krijg je veel meer… tenminste
automatik!

datzelfde heb ik ook n beetje bij de grotere merken die er wel ‘serieus’ wat aan doen, zoals cartier en montblanc. ik heb dr n andere associatie bij dan horloges. maar ben ook weer niet dat ik ze dan allemaal maar niks vind. de tank en timewalker kan ik wel waarderen en sommige modellen v armani en boss vind ik er ook wel aardig uitzien. maar zou ze niet zo snel kopen.

Zeer mooie en stoere horloge, maar het blijft een quartz en zal me dus niet snel bekoren. Dan mag het een Tag, Omega of Breitling zijn, quartz blijft quartz!

@ Marnix: je hebt wel een beetje gelijk mbt MB en Cartier. Maar aan de andere kant, dat zijn merken die toch al wel een tijdje bestaan, en wel degelijk kwaliteit bieden!

Wil niet zeggen dat BtB geen kwalitiet biedt, maar ik heb er gewoon moeite mee, meer als 600 eur uit te geven aan een horloge wat er “aardig” uitziet en een quartz werk heeft, waarvan eigenlijk niemand weet waar het vandaan komt. Waarschijnlijk uit China met een inkoopwaarde van een appel en een ei…

de vraag is ook altijd maken ze dat spul wel zelf
of wordt het gewoon onder dezelfde condities gemaakt
in de fabrieken van bijvoorbeeld Seiko of Citizen o.i.d.
dan kun je wel weinig vertrouwen hebben in een Quartz van
een spijkerbroek fabrikant maar ondertussen is het misschien gewoon een perfecte Seiko Quartz.

bally Schreef:

Zeer mooie en stoere horloge, maar het blijft een
quartz en zal me dus niet snel bekoren. Dan mag
het een Tag, Omega of Breitling zijn, quartz
blijft quartz!

Iedere echte WIS heeft minstens 1 quartz horloge in zijn collectie zitten zoals 2264 of SBBN015 of G-Shock :slight_smile:

Eric

Ja, maar cartier had het eerste polshorloge uitgevonden. Dus mag gewoon doorgaan ermee, wat mij betreft. Wat B2B doet, vind ik gewaagd. Maar hun omzet(dikke winst erin) laat zo’n bijtak in 't bedrijf toe, denk niet dat het zal lopen.

LUWE Schreef:

@ Marnix: je hebt wel een beetje gelijk mbt MB en
Cartier. Maar aan de andere kant, dat zijn merken
die toch al wel een tijdje bestaan, en wel
degelijk kwaliteit bieden!

daarom zei ik ook dat t meer tussen mn oren zit :slight_smile:

Wil niet zeggen dat BtB geen kwalitiet biedt, maar
ik heb er gewoon moeite mee, meer als 600 eur uit
te geven aan een horloge wat er “aardig” uitziet
en een quartz werk heeft, waarvan eigenlijk
niemand weet waar het vandaan komt. Waarschijnlijk
uit China met een inkoopwaarde van een appel en
een ei…

mwoah, je hebt Made in China en “China Made”. zeg maar onttploffendewegwerptelefoons en iphones. zitten ook goeie chinese uurwerkjes tussen. en hoop onderdelen als kasten, banden komen v bekendere merken ook uit china.
weet overigens niet hoe chinese quartz uurwerkjes eigenlijk verhouden tot n miyota of epson. dat zijn degelijke werkpaardjes, maar uit china komt er vast ook n hoop quartz vandaan. ben benieuwd hoe die zich staande houden… tijd v e nieuw topic.

Carpe tempus Schreef:

de vraag is ook altijd maken ze dat spul wel zelf
of wordt het gewoon onder dezelfde condities
gemaakt
in de fabrieken van bijvoorbeeld Seiko of Citizen
o.i.d.
dan kun je wel weinig vertrouwen hebben in een
Quartz van
een spijkerbroek fabrikant maar ondertussen is het
misschien gewoon een perfecte Seiko Quartz.

de klokjes laten de meeste modemerken door horlogefabrikanten maken en zetten er dan hun eigen naam op. en als t niet uit n grabbelton verocht wordt, vermoedt ik dat de meesten idd n japans miyota/citize of epson/seiko uurwerkje gebruiken.
willen ze ool kunnen showen met iets v swiss made/movt dan zetten ze er n rhonda of eta quartz in.

M035 Schreef:

Ja, maar cartier had het eerste polshorloge
uitgevonden. Dus mag gewoon doorgaan ermee, wat
mij betreft…knipperdeknip

http://www.guinnessworldrecords.com/records-10000/first-wristwatch/ :wink:

bally Schreef:

Zeer mooie en stoere horloge, maar het blijft een
quartz en zal me dus niet snel bekoren. Dan mag
het een Tag, Omega of Breitling zijn, quartz
blijft quartz!

En automaat blijft automaat! :smiley:

Je hebt gelijk(tu)
Hier staat het beter gemeld, dan wat ik ergens anders las: ‘Although Patek Philippe created the first wristwatch in 1868, Louis Cartier is responsible for helping to popularize it over the traditional pocket watch.’

Een klein beetje maar hoor :wink:

Als je het eerste heren horloge zou hebben geschreven
had je mij niet gehoord…

The first men’s wrist watch was designed in 1904 by Louis Cartier :slight_smile:

mvg

M035 Schreef:

Je hebt gelijk(tu)
Hier staat het beter gemeld, dan wat ik ergens
anders las: ‘Although Patek Philippe created the
first wristwatch in 1868, Louis Cartier is
responsible for helping to popularize it over the
traditional pocket watch.’