Budget uurwerk 500

Dag allen

Een tijdje geleden haalde ik mijn zeppelin uurwerk in huis. Leuk, want het was mij niet zo bekend.

Maar in mijn zoektocht zie ik mooie uurwerken, maar wat is nu iets kwalitatiefs? Heb je wel onder de 1k wel kwaliteit? Mijn budget is 500. MAAR ik zie vaak weinig verschil tussen een uurwerk van 300 of eentje van 600.

Op het uiterlijk vind ik bv sommige uurwerken van pontiac, tissot en longines wel mooi. Maar dan puur op het zicht bij de juwelierszaak.

Wat is nu kwaliteit? Welke tips voor een uurwerk hebben jullie voor me?

Wil ook geen baggerkwaliteit in huis halen door rond de 500 een mooi uurwerk te kopen maar eigenlijk rommel is.

En advies over hoe ik in de toekomst zelf bij de juwelier kan zien wat nu kwaliteit is of niet.

Bedankt

2 likes

Een ETA2824 is altijd prima en voor 500 euro kun je wel een Hamilton scoren denk ik. En altijd gebruikt zoeken!

https://www.hamiltonwatch.com/nl-nl/h69439931-khaki-field-mechanical.html?gclid=Cj0KCQiA2-2eBhClARIsAGLQ2Rn6uGfE37q132LfwK3CQS92sklgodCkH4ofDbsZlDHtiiASTNRvpyQaAuMNEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

Ik vind deze wel cool en die is gebruikt zeker binnen je budget te vinden!

4 likes

Hier veel lezen. Youtube reviews bekijken van horloges die je aanspreken. Etc.

1 like

Als vuistregel kun je aanhouden dat “echte” horlogefabrikanten als Seiko, Orient, Hamilton, Tissot, Citizen etc. een stuk betere kwaliteit leveren dan de “kledingmerken die er horloges bij doen” aka de “plakmerken” zoals Boss, Armani, Hilfiger en dergelijke. Als je gebruikt zoekt kun je horloges vaak vinden met de kop eraf, waardoor je (virtueel althans) je budget verhoogt.

Oh en mocht je iets gevonden hebben dat je tof vindt, dan kun je altijd hier nog even vragen of het echt iets is :wink:

4 likes

Je altijd even inlezen voor je een horloge zou kopen.
Kijk ook even naar het uurwerk. Als het een ETA, Selita, Valjoux, Seiko… (of een andere bekende) is, heb je ook al een kleine zekerheid van kwaliteit en is het ook vaak makkelijk deze te laten onderhouden bij een horlogemaker in de buurt. :slight_smile:

Met een budget van €500 euro kan je met wat zoekwerk zeker een goed horloge in huis halen!

Enkele automatische uurwerkjes die bekend staan als werkpaarden waar je rond de 500 euro zeker eentje kan vinden:

ETA 2824(-2)
Selita sw200
Valjoux 7750

1 like

Hoop tips, succes. Met de zoekfunctie hier zul je ook veel tips vinden.

2 likes

Aevig is bijzonder mooi en betaalbaar.
Nederlands horloge merk!

Je bedoelt een horloge?

Yema heeft ook leuk spul. De Navygraf bv heeft een formaat van 39mm, schroefkroon, saffierglas, saffier bezel, massieve band die absoluut niet rammelt en een inhouse uurwerk: