Budget van €2.500

Ik ga ff doen alsof ik “geen duiker” niet heb gelezen.
Maar voor dat budget kocht ik een seamaster ceramic.
Top op de stalen band, leuk op rubber. En bijna universeel op een mooie leren band.

Mocht een duiker echt geen no go zijn, dan zou ik de North flag kopen!

8 likes

Tudor heeft een paar prachtige opties die voldoen aan jouw voorwaarden:

Tudor Heritage Ranger ref. 79910 (heeft trouwens prachtige vintage style lume)

Tudor Black Bay 41 (of 36, wat jouw voorkeur heeft) ref. 79540

Beide modellen staan voor iets boven jouw budget bij de AD, maar dat prijsverschil praat je er wel af. Anders kijk je op C24 of grijze handel en daar staan er legio nieuwe voor jouw budget.

De North Flag op staal is veel te ver boven jouw budget en dat ga je er niet af onderhandelen. Indien dit wel lukt laat het dan even weten :wink:

1 like

De Tudor Black Bay 58 is technisch misschien wel een duiker maar door z’n vintage maten en fijnzinnige afwerking ook zeer goed als dress en/of daily watch in te zetten. Ik draag ‘m zelf bij veel verschillende gelegenheden, met jasjes en shirt maar ook in het weekend met t-shirt en jeans. Daar zou ik voor gaan. Gezien budget misschien zonder bracelet en/of toch tweedehands.

Toch teveel duiker? Sinn heeft zoveel horloges binnen dat budget. Ik zou zelf voor een chronograaf gaan. Ik ben met drie varianten groot liefhebber van de Flieger 356 maar er is van alles mogelijk.

Verder respecteer ik je eisen, maar ik zou zelf iets minder rigide zijn. Kijk gewoon wat je mooi vind, als je de kans hebt doe het om je pols. Als een horloge niet te dik en breed is zul je je verbazen wat allemaal werkt als dagelijks horloge en zowel casual als dressy goed past. En ook al is nieuw misschien het lekkerste idee, je doet jezelf geen plezier door niet minimaal te overwegen het maximale uit je budget te halen met tweedehands (derdehands etc). Alleen al op dit forum worden veel dingen ver onder de nieuwprijs aangeboden vaak nog in de garantie. Nieuw is geen garantie dat er niet iets mis is, dat hebben we hier juist vaak gezien (zeker in lagere segment, maar ook daarboven). In zekere zin is tweedehands van een betrouwbaar iemand misschien soms zelfs slimmer. Enfin, aan jou de keuze. Succes!

12 likes

Welke ref. is de onderste Sinn, mooi hoor

1 like

2500, dress horloge op staal? Grand Seiko quartz. Laat mechanisch lekker varen en pak eens een echt horloge.

:grin:

Maar wat mij zo vreemd lijkt… Bij mij komt er altijd eerst een horloge in de picture. Dat wil ik dan hebben en dat kost dan wat.

Nooit kijk ik naar m’n spaarrekening en denk ik, hè, ik heb drie duizend ballen om aan iets willekeurigs uit te geven.

Watsgeburt?

5 likes

:point_up_2:

2 likes

Ik wilde eerst voor een Submariner no date gaan, maar wil per se een nieuw horloge. En een bedrag van meer dan €6.000 uitgeven aan een horloge vind ik daarnaast op dit moment niet OK en heb nog andere verplichtingen/wensen. En doorsparen gaat dit gevoel niet veranderen.

Daarnaast zie ik de Submariner de laatste tijd teveel, wat het voor mij ook wat minder maakt. Ik blijf het nog altijd een geweldig ontwerp vinden, maar bovengenoemde opties laten mij nu verder kijken.

De Tudor Black Bay ziet er prachtig uit en had ik absoluut bekeken, ware het niet dat ik bij Tudor de urenwijzer echt niet mooi vind en daar al jaren niet aan kan wennen.

Een chronograaf hoeft van mij ook niet. Ik heb liever een wat “rustigere” wijzerplaat, zonder andere complicaties en liefst zo min mogelijk kleuren.

Quartz is helemaal geen optie. Heb ik er een aantal van gehad, maar voelt voor mij niet speciaal. Ik hou van mechaniek (heb ook nog een auto oldtimerhobby) en wil daarom een eerste fatsoenlijke mechanisch horloge aanschaffen.

Maar bedankt voor alle opties tot dusver. Er zitten absoluut goede tussen!

4 likes

Daar zitten toch meestal ook accu’s en startmotoren in. :grin: High performance en high torque quartz is echt een ander gezicht dan gewone quartz.

Maar het blijft grappig om te zien dat je van een sub no date naar geen duiker van 2500 bewogen bent.

Ik zou bijna zeggen bij zoveel twijfel gewoon niets doen en wachten tot je iets ziet wat je zonder twijfel echt moet hebben omdat het gewoon jouw horloge is.

Ik wens je veel succes bij je verdere bewegingen en overpeinzingen. :grin:

4 likes

Is ook een Sinn Flieger 356, maar limited edition (50 stuks) voor Japans warenhuis Isetan.

2 likes

:crazy_face:

Ik stop nu met kapen van dit onderwerp. Succes met je keuze OP!

7 likes

Ik ben al jaren aan het denken wat voor horloge ik zou willen aanschaffen voor mijn budget.
Met “geen duiker” bedoel ik met name de uitgesproken modellen (bijv. de bekende Seiko’s) die ik te opvallend vind. Een Seamaster Aqua Terra, Rolex Explorer, enz. vind ik juist prachtig en het criterium van dress watch was misschien duidelijker om mijn voorkeur te omschrijven.

Vandaar dat ik de SARB033 ook fraai vind (met de jubilee (?) band weliswaar).

De enige horloges waarbij in geen twijfel heb zijn 2, 3 of 4 keer mijn budget, dus ik kijk graag nog even rond, haha!

2 likes


Maar veel liever ga je voor een gebruikte, met ledere band IWC little prince

12 likes

Zitten gewoon rond de 2500.

My bad. Ik heb ze niet kunnen vinden onder 2500. Goedkoopste op staal die ik heb gevonden was ongeveer 2600 ex verzenden. Maar ze zullen er ongetwijfeld zijn…
(met ver boven budget bedoelde ik ook meer AD prijzen)

De SARBs zijn allemaal cool. :grin: Die kan ik aanbevelen.

Hij is al genoemd. Maar ik zou ook absoluut gaan voor de TAG Heuer Calibre 5. Mooi op zowel staal als leder en kan echt altijd en overal; van sportief/casual tot zakelijk. (foto geleend van internet)
image

1 like

Daar komt de Rolex aap uit de mouw !
(s natuurlijk een kwestie van geduld)

Als je gebruikt ook ziet zitten is dit nog net mogelijk denk ik:


SBGR253

Je kunt ook voor een goede Junghans gaan

Deze is er mooi voor nog geen eens 2k