Budget van €2.500

Tot pakweg 2800 is toch gewoon rond de 2500? Is vast nog wel iets vanaf te praten lijkt me. Paar euro verschil dus.

Misschien heb ik het gemist… maar waarom is longines nog niet aangehaald? Een zeer divers aanbod en verschillende opties binnen de eisen en budget. Vandaar dat ik even geen specifiek model aanhaal. Beetje te lui… . Toen ik enkele jaren geleden met hetzelfde budget op zoek was, ging ik toch vaak rondneuzen in hun gamma.

1 like

iene miene mutte… of geen van de drie want als je niet kan kiezen springt er dus ook geen bovenuit.

1 like

Ik heb die Carerra nu dik half jaar, op de welbekende deskdives in de band na nog geen krasje te bekennen!!

Gewoon veel gaan passen en proberen, dan vind je het vanzelf wel. En ik zou dan persoonlijk niet voor een Seiko gaan want ondanks dat het dan een Grand Seiko is, loop je dan nog steeds met hetzelfde merk om de pols als iemand die voor €100 een simpele Seiko bij de Lucardi ofzo gekocht heeft.

Ik houd ook van eenvoudige horloges en wil je daarom ook eens wijzen op het merk Meistersinger. De Omega AT en Railmaster zijn ook zeker mooi en op basis van foto’s zou een van deze twee het worden, maar toen ik deze om de pols had was het voor mij “mwoa”…

Naast twee Meistersingers heb ik ook de hierboven genoemde Tudor BB41 en een Longines LLD. Niet zo clean en eenvoudig als de anderen maar wel erg gaaf.

Hieronder fototje van mijn blauwe Meistersinger en LLD ter inspiratie. Succes met zoeken en kiezen!

Hoewel ruim boven je budget ga ik m er toch even ingooien. De Rolex Explorer past perfect bij je omschrijving. Of de Air-King die ik zelf heb. Als je niks voor deze modellen voelt kan je het meteen weer vergeten, maar als ze je wel aanspreken heb je alvast de helft van het bedrag bij elkaar door nu nog even niet te kopen ;).

1 like

image

1 like

Waarom is die meneer hierboven zo verdrietig…

1 like

Omdat:

A) Er een budget wordt gegeven en het advies wat hierop volgt 2.2x dat budget is
B) Het R-woord weer valt zoals in ieder topic hier (samen met het woord Seiko uiteraard)
C) All of the above

7 likes

Een Rolex om de pols past iedereen, echter die over de paard getilde prijzen niet. Helaas koop je voor het bedrag van 2500,- geen nieuwe Rolex meer en dat is ergens jammer en ook best treurig. Misschien kan je daar eens rekening mee houden.

Exactly!

ik zeg niet dat het de enige optie is. Maar bij mezelf is het zo gegaan dat ik verrast werd door die modellen, dus geef ik dat graag door als die kans er bij andere mensen ook is :). Het leuke van discussies en dialogen is dat je ook wel eens wat zijwegen in mag gaan, anders wordt het allemaal wat saai :wink:

En vergeet niet dat Rolex ook een horlogemerk is he, dat dat merk vaak wordt genoemd betekent dat er veel liefhebbers zijn, en daar lijkt me niks mis mee :).

Ik vraag mij af of het l’iefhebbers’ zijn, soms heb ik het idee dat er erg veel ‘volgers’ zijn…

3 likes

De instap Rolexen hebben imo een goede prijs/kwaliteit verhouding. Toen ik voor het eerst een Rolex paste was ik ook niet op het bedrag ingesteld. Maar dat veranderde later.

denk dat er idd twee kampen zijn. Die discussie wordt vaak gevoerd. Maar hier op het horlogeforum is het leuk om van het positieve uit te gaan, en te bedenken dat het gewoon liefhebbers kunnen zijn :).

Seiko SARX035

Prachtig horloge met sunburst dial

2 likes

Zoals je zelf al aangaf de Aqua Terra:

8 likes

Van de genoemde opties vind ik de Aqua Terra ook erg mooi :).

1 like

Jaa de positieve insteek is altijd fijn, zowel in het dagelijkse leven als op een forum. Echter, als ik gespaard heb om en voor een bedrag van 25k een auto te kopen en iemand gaat mij vertellen dat bijv. een BMW van 60k perfect bij mij zal passen…en dat ik de helft alvast heb…?? :thinking:

1 like

Het is deels met een knipoog bedoeld. Maar misschien komt dat in tekst niet altijd goed over. In ieder geval, genoeg over Rolex in dit topic dan maar ;).

1 like