Bedankt voor alle input en zoals ik aangaf vind ik eigenlijk enkele modellen van Rolex het fraaist.
De reacties hierboven op dat merk zijn voor mij ook één van de redenen om geen Rolex te kopen. Je ziet ze teveel en ook allerlei twijfelachtig pluimage loopt er mee rond. Daarnaast vind ik de prijs te hoog en ik wil absoluut een nieuw horloge.
Jammer, want qua klassiek design vind ik sommige modellen niet te evenaren. En “meeloopgedrag” heb ik al helemaal niets mee.
Ik heb daarom besloten, na alle opties nog eens bekeken te hebben (Youtube, Instagram, Google) de SARB033 via eBay te kopen met Geckota Kirkstead stalen band.
Dan kijk ik op mijn gemak nog wel waar ik in het echt een keer tegenaan loop. Heb nu ook geen zin stad en land af te rijden voor bepaalde modellen.
De opmerking m.b.t. Seiko (het blijft maar Seiko) kan ik mij in vinden, maar deert me niet zo erg.
Slechts 1 op de 10 van alle auto is cash afgetikt. Daarnaast zit de gemiddelde prijs wat mensen uitgeven op rond de 15k voor een auto.
Minder dan een half procent van de bevolking zal daadwerkelijk 60k uitgeven daaraan.
Ik snap je vergelijking, maar deze is wel wat hypothetischer dan de aanschaf van een klokje.
Ik spreek uiteraard vanuit mijn eigen situatie en of mijn omgeving. Jou vergelijking is ook vanuit een bepaald oogpunt. Op zich valt het, op de 1ste keer na, een grote aanschaf te doen best mee. Na iedere 3 jaar hoef ik niet telkens 60k voor die auto van 60k uit te geven. Tevens hoeveel procent NL denk jij dat een horloge koopt van 6k of meer?
In mijn naaste omgeving is het ook niet heel vreemd, maar ik besef me wel goed dat 99 procent van de bevolking dat niet kan en zal moeten leasen om een dergelijke auto te kunnen rijden.
Ik heb er €409 voor betaald, nieuw en inclusief verzendkosten (via eBay). De SARX vond ik er minder fraai uit zien en ook de kleinere diameter van de SARB vind ik mooier. De band van beide modellen vind ik niet mooi, vandaar dat ik direct twee andere banden heb besteld.
Afmeting is afhankelijk van je pols en wat je mooi vindt staan. Ik heb 2 keer een SARB gehad, en op een 19,t cm pols is dat wel (te) klein. Vond ik jammer, want is een mooi horloge.
Ik was dan ook erg blij met de SARX serie, die is net ietsje groter en oogt op mijn pols stukken beter.
En wat de banden betreft: ook dat is zeer persoonlijk. Ik was zelf namelijk zéér gecharmeerd van de SARB band, zowel esthetisch als qua draagcomfort. Ik begrijp dan ook niet wat anderen zo tegenstaat aan die band.
K heb een colt 44 … had t geld toen niet voor stalen band (welke wel de voorkeur had) … nu naar 2 jr is de leren band wat “verweerd” geraakt, zullen we maar zeggen … dus nu dan toch maar een stalen band erbij kopen
Tsja … … (na 2 jaar is mijn horlogetik ook weer verder ontwikkeld dat ik er inmiddels ook weer meer geld voor overheb ) … maar om dan even in binnen topicstarters budget te blijven … ik zou zeker ook eens wat van Oris proberen!