Zoals jullie misschien hebben gelezen is er een nieuwe aanwinst in bestelling. Het model heeft een lugbreedte van 21mm. Dit is net als 19mm een beetje vervelende maat. Het beperkt de keuze in lederen banden omdat 20 en 22mm nu eenmaal meer voorhanden zijn. Proppen jullie wel eens een 22mm band op een 21 mm lug? Is dit storend. Een 20mm op een 21mm vind ik niet mooi omdat ik de pushpin niet wil zien zitten. Graag hoor ik jullie ervaringen.
Het is inderdaad een rot gezicht als de banden niet op maat zijn.
Heb zelf een omega met band van 19mm. Ik koop deze banden meestal op
de Rikketik beurs, daar zijn afwijkende band maten te koop.
Nee is niet storend, je ziet er niks van. Want is aan allebei de kanten maar een halve mm.
Een 20mm op een 21mm is wat anders, want het bandje verschuifd dan telkens van de ene naar de andere kant.
ik heb een 24 mm band in een 22 mm horloge staat gewoon netjes wat alleen even moeilijk met er op zetten. even beetje er af gehaald met een mesje
Geloof even dat ik die post gemist heb, wat heb je besteld?
Edit: hoefde niet ver te zoeken, topic staat hier vlak onder… Fraaie klok die Certina!
Als je soepel leer hebt, gaat het prima. Ik heb perongeluk een 24mm band op een 22 mm horloge gezet. Kun jij het zien?
Groeten,
Martin
Van de Seiko’s 6138 en 6139 hebben de meeste (zo niet allemaal) een lugbreedte van 19 mm. In eerste instantie 18mm geprobeerd maar de speling gaat naar verloop van tijd toch iriteren. Met een beetje wrikken en proppen kom je met 20mm dan een heel eind en daarnaast staat het beter dan een wat smallere band. Ik zou derhalve voor de wat bredere band gaan.
Ik geef er meestal een paar voorzichtige klappen op met een hamer (zijkant aanzet)
Hierdoor krimpt het leer iets in en is de band er makkelijker tussen te zetten.
Die halve milimeter per kant zal weinig uitmaken maar je weet het pas zeker als hij erop zit.
Een 22mm proberen zou ik zeggen.
Bedankt voor de reakties. Ik heb gelukkig genoeg 20mm banden dus ik ga dat ook proberen.
20mm bandjes op 21mm lugbreedte?
Cmejewellery geeft klappen op de zijkant om een band aan de aanzet een fractie smaller te maken.
Misschien kan je een 20mm band dan wel juist ietsje breder maken door gewoon bovenop te slaan.
Net als wanneer je van een stuk vlees carpaccio maakt. Maar dan wel wat minder natuurlijk :).
Op de snijplank leggen, stukje folie er omheen en dan een klap er op.
Gewoon proberen met een oud bandje.
Hahaha, denk dat dat m niet word…
Ik was ff in de war. Moet natuurlijk 22mm op 21mm lug zijn.
dreski Schreef:
Ik was ff in de war. Moet natuurlijk 22mm op 21mm lug zijn.
Zit ik me daar helemaal voor niks een partij creatief te wezen …
Sieb Schreef:
www.watch-band-center.com heeft banden in oneven
maten, waarbij ook 21 mm.
Weet ik Sieb. De keuze is alleen zeer beperkt in die maat.
dreski Schreef:
Sieb Schreef:
www.watch-band-center.com heeft banden in
oneven
maten, waarbij ook 21 mm.Weet ik Sieb. De keuze is alleen zeer beperkt in
die maat.
Ja dat heb ik gezien.