Een vriend van mij heeft sinds enige tijd een Buler Grand Prix, zwarte kunststof (gegoten?) behuizing en band. Leuk ding en na aankoop liep het redelijk, maar sinds kort helemaal niet meer, geen beweging meer in te krijgen. Onderhoud is moeilijk bij dit type behuizing, maar na wat zoekwerk schijnt het uurwerk bereikt te kunnen worden door het glas en de wijzerplaat te verwijderen. Heeft iemand hier ervaring met het openen en/of servicen van een dergelijk horloge? Of kent iemand wellicht een adresje hiervoor?
Zou zonde zijn om verloren te laten gaan, vind ik. Dank alvast …
Met wat goede wil en een scherp mesje kun je het plastic glaasje er wel uit krijgen.
Als het glas er af is de kroon uittrekken en het uurwerk ophoog nemen en iets draaien, zodoende kan de stift worden vrij gemaakt. Wees ver zeer voorzichtig met het afnemen van de secondenwijzer, het plastic asje waarop het bevestigd is, breekt zo af. Er zit waarschijnlijk een EB 8800 in.
@Inca: Dank voor de reactie. Stapsgewijs komen we verder. Helaas heeft hij (noch ik) de middelen/tools en kennis om een dergelijke operatie en onderhoudsbeurt uit te voeren. We blijven doorzoeken naar een goed adresje, iedere tip is welkom …
ich habe im Uhrenforum gesehen, das du die Buler Grand Prix verkaufen möchtest.
Steht das Angebot noch? Wenn ja wäre ich interessiert. mfg Tina
email: Tina.bachmann.89@web.de
Tel.: (+49)015222913154