Bulgari / Bvlgari only

Hey ik wist niet dat dit topic er was :innocent:

Mijn NA, wel een oudje hoor.

Ben er blij mee, fijne zondag

8 likes

Ik vind het onkunde. Alsof ze een stagiair een slijptol hebben gegeven om even vier gleuven te maken om de band te monteren.

De andere stagiair stond aan het roer van het ontwerp van de end links en waar het gat zou komen voor de pushpins. het is gewoon broddelwerk dat in schril contrast staat van het design en de geweldige afwerking van de rest van het horloge.

Ik zou niks liever willen dan een in titanium kopen maar na meerdere keren passen is dat niet gelukt.

Dat bederft idd de pret. Lijkt me met speling te maken te hebben. Als hij vlak ligt zie je het niet

8 likes

Nav jouw rant heb ik mijn horloge even opgehaald om te kijken of dit echt zo’n issue is. Wat jij aanhaalt is mij eerlijk gezegd eerder nooit opgevallen en zelfs na er nu op gewezen te zijn zie ik de issue niet echt.

Ik vind dit een waan-zin-nig gaaf ontworpen en gemaakt horloge. ‘Een beleving’ noem ik het vaak. De dikte, het contrast tussen de voor- en (open) achterkant, het uurwerk met decentrale rotor etc

Ik heb mijn horloge aangeschaft na een zelfde horloge een dag op proef gekregen te hebben van Ace.

Toen ging ik voor de bijl.

Een mega ding. In mijn optiek.

Mijn horloge:

7 likes

Hier een foto van die van mij. Ik zie ook het probleem niet echt maar het had inderdaad allemaal iets strakker gemogen. Je hebt dan wel weer risico dat het klem komt te zitten en gaat schuren. Ik denk zelf dat het een wel overwogen beslissing is geweest om de endlinks wat ruimer te maken.

3 likes

Ik zie het euvel eerlijk gezegd niet? Of zou er zo’n verschil tussen horloges zijn? Niet echt Bulgari waardig dan.

Afijn het blijft een fantastisch ding :heart_eyes:

3 likes

@The_Don wat doe je nou? :face_with_peeking_eye:

Hier gaat iets fout

Foto’s van een paar weken geleden, dit is toch prachtig :100: kunstwerkje voor de pols

11 likes

Sorry :face_with_peeking_eye:

Ff ruimte maken voor wat andere zaken….

1 like

Iemand ervaring hier om zelf schakels toe te voegen aan de band van een Octo Finissimo?

Wil hem heel graag dragen maar mis in de zomer echt een schakel dus zit niet lekker nu (lees te strak). Heb geen zin om naar de juwelier te gaan :upside_down_face:

Op mijn octo solotempo doe ik het gewoon met hamertje en pinnetje.

Is het zelfde pin & collar systeem dat Seiko heeft.

Geen idee of jij dezelfde band hebt.

1 like

Ik droeg deze veel te weinig wat kwam door het feit dat de band net iets te strak zat. Deze week schakeltje bij laten zetten en… man, wat is het toch een heerlijk ding :fire: :star_struck:

En dan die band, echt een kunstwerk …

17 likes

Vooral de ‘in de band’ geïntrigeerde sluiting is heel fraai. Daar kunnen sommige horlogemakers nog een voorbeeld aan nemen.

16 likes

Ongekend dat het hier zo stil is… een ondergewaardeerd merk wat echt prachtig spul maakt.

Onbegrijpelijk ook dat die titanium variant van @The_Don voor die spotprijs nog niet weg is. De Octo is een van de horloges waar ik de meeste complimenten over krijg.

Als je een beetje ballen hebt dan stap je van het gebaande pad af en draag je zo iets unieks :ok_hand: :smirk:

image

7 likes

Er staat ook een stalen versie in het blauwe deel voor maar 3k. Dat die niet allang weg is snap ik al helemaal niet. :man_shrugging:

2 likes

Klopt, hoewel dit een Solotempo is. Ook een fraai horloge maar wel heel anders dan de Octo Finissimo.

2 likes

Zeker waar! :fire:

1 like

15 likes

Jij kunt hem uitstekend hebben. Geweldig horloge :ok_hand:

1 like

Thanks! Op een vlakke pols draagt hij het mooiste. Ondanks 17cm vind ik hem niet te groot. Hij mag ook wel een beetje opvallen :relieved:

2 likes