Bulgari / Bvlgari only

Ik heb gezocht maar niet gevonden. Mocht ik hem gemist hebben dan hoor ik het graag maar zo niet dan vind ik het wel leuk om dit topic als eerste te kunnen opstarten.

Ik heb vandaag mijn Bulgari Octo Finissimo binnengekregen. Toen dit horloge uitkwam in 2017 was het een van de dunste automatische horloges ter wereld. Vooral de uitvoering in titanium zorgt voor een zeer bijzondere polservaring moet ik zeggen. Slechts 73 g en slechts 5,15 mm dik maakt dit 40mm horloge een erg leuke aanvulling aan mijn collectie. Om de dikte nog eens te nuanceren heb ik ook een foto gemaakt van mijn Speedmaster die uiteraard vrij dik is maar niet bekend staat om zijn extreme afmetingen.

Leuk weetje: De Octo Finissimo is voorzien van een massief Platina rotor. De microrotor was anders te licht om rond te draaien.

De vlindersluiting is ook een fraai staaltje design.
Door de uitsparingen in de band valt hij extreem mooi om mijn pols😁

Grote blij :heart_hands:

123 likes

Erg mooi! Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst

1 like

Heel fraai, welke polsomtrek heb jij? Om de verhouding beter te kunnen bepalen.
Gaaf uurwerk en zeer strakke dial, ik hou hier wel van, prijs wat minder maar misschien schrijven ze af al een dolle :laughing:


Hier is hij wel heel dun, te dun misschien, hoe ervaar jij dat?

Geniet er van :ok_hand:

3 likes

:heart_eyes:

1 like

Wat een bijzonder horloge, deze Octo Finissimo. ik moet er wel even aan wennen. Het lijkt wel een rendering van iets ‘echts’, zo op je pols. Weet niet goed hoe ik het moet uitleggen, maar ûh strakke layout. Mooi.

Van harte met deze aanwinst!
Wens je veel draagplezier. :ok_hand:

PS Volgens mij is dit filmpje al eens ergens op HF voorbij gekomen, maar dit is 'm toch?

3 likes

Ja het is bijna surrealisme op je pols. Moet je voor de gein eens je Speedmaster pakken (ervanuitgaande dat iedereen er wel eentje heeft liggen :wink:)
Dit horloge past bijna ‘onder’ de chrono pushers van een Speedmaster.

Ik zou niet weten hoe een horloge ‘te dun’ kan zijn. Ik ben gegaan voor het dunste automatische horloge wat ik op dit moment kon kopen. Ik wil een horloge die soepel onder de mouwen van een overhemd met strakke mouwen valt.

@Haaren ik heb een polsomtrek van 17,5 cm maar wel met platte polsen, ik kan dus ook wat grotere horloges aan mits ze een goede balans hebben (Omega Ploprof = Yay en Rolex Deepsea = Ney)

Nope dit is een nog dunnere, de mijne is een model uit ik dacht 2010. De titanium uitvoering kwam in 2017 en mijn exemplaar is uit 2019.

5 likes

Mijn beste,

Proficiat met deze bijzonder fraaie aanwinst!!
Een lust voor het oog en een genot voor om de pols!!
Veel draagplezier.:watch:

En voor straks: “Buona Notte" en morgen gezond weer op.:first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

Ja vooral dit, prachtig man :boom: :100:

1 like

Hoewel niet mijn ding, echt een prachtig harmonieus ontwerp met een hele mooie techniek. Gefeliciteerd met dit horloge.

1 like

Prachtig horloge. Veel draagplezier gewenst.

1 like

Geweldig!! Wat een prachtig en bijzonder horloge!

Mijn moeder heeft al 20 jaar een heel fraai Bulgari horloge. Erg tijdloos en verfijnd ontwerp. Daar past jouw exemplaar ook goed bij :ok_hand:

Veel draagplezier gewenst, dat zal wel goedkomen :star2:

1 like

een weergaloos mooi horloge,
dat je met geen ander kan vergelijken,
eentje die op topniveau zit waar zeer weinigen aan kunnen tippen,
dit is een horloge waarvan je kan zeggen dat zeer weinigen hem zullen dragen.
en toch, voor diegene ze hebben, een horloge om nooit weg te doen,
draag hem met plezier.

2 likes

Gefeliciteerd, super aanwinst.

Ik baal zelf ontzettend dat mijn pols te klein is voor de octo lijn :frowning:

2 likes

Altijd super tof gevonden de Octo Finissimo, en inmiddels toch wel een modern icoon in de horloge wereld!

Vaak genoeg in m’n handen en om de pols gehad mar toch houdt iets me altijd wel tegen. De titanium versie staat me niet vind ik, de stalen zijn al beter maar welke dan? Zwart, zilver of blauw!!! Of iets geks als de Sejima??? (Stijf uitverkocht overigens)

6 likes

De Octo Finissimo is zo’n unieke look, ik denk dat dit een moderne klassieker gaat worden in het rijtje Royal Oak en Nautilus. Veel draagplezier!

4 likes

Zeker een cool horloge! Ik heb er helaas nog nooit een in het echt gezien, maar ik ben wel benieuwd naar hoe hij zou dragen op mijn pols. Heeft iemand ze wel eens bij Schaap of andere verkopers gezien?

Dank!

Dank allen :grin:

Ik vraag het me af, onder horlogeliefhebbers zeker, bij het gewone publiek is het wellicht wat ‘te exotisch’?

Ik ben er blij mee in ieder geval, echt een uitzonderlijk horloge en inderdaad in het echt nog veel mooier dan op de plaatjes.

4 likes

Waanzinnig mooi! Geniet ervan

1 like

Wat een cool ding is het toch!

Paar weken terug voor het eerst gepast en ik was onder de indruk



17cm pols dus laat je niet afschrikken door het formaat

17 likes

Gaaf horloge. Wel prijzig :flushed:. Enjoy!

1 like