@Bulletje

Setje adapters geleverd aan Ger voor op de Ecozilla,
Supersnelle betaling en leuke communicatie :+1:

Bandje verkocht aan Ger @bulletje en dat ging sneller dan een tankbeurt. Top.

@Bulletje heeft een bandje van me overgenomen. Deal was snel beklonken. Van harte aanbevolen.

Helaas een minder goede ervaring met @bulletje. Ger wilde een bandje van mij overnemen, maar gaf aan op vakantie te zijn dus het geld niet te kunnen overmaken (op zich in de tijd van mobiel bankieren nogal bijzonder, maar vooruit maar weer). De toezegging gekregen dat het geld meteen zou worden overgemaakt bij thuiskomst (woensdag) en dus maandagavond bandje op de post gedaan, uit goed vertrouwen. Bandje en betaling zouden elkaar kruisen, prima.

De verzending had blijkbaar wat vertraging want woensdag en donderdag gaf Ger aan niets te hebben ontvangen. De toegezegde betaling bleef verrassend genoeg ook uit. Uiteindelijk werd het bandje pas vrijdag bezorgd én daarna pas betaald. Dit in totale tegenstelling tot de normale gang van zaken: eerst geld overmaken, dan pas goederen versturen.

Ger is zich naar eigen zeggen van geen kwaad bewust. Op zich is nu alles goed gegaan (hij heeft zijn bandje, ik mijn geld) maar het lijkt mij voor toekomstige verkopers wel een punt van aandacht, deze handelswijze: stuur niets op voordat je het geld hebt, anders ligt het risico van een weggeraakte zending volledig bij jou als koper.

3 likes

Wil toch even reageren,doe geen betalingen via de gsm,en was toch bereid om t geld in een envloppe te sturen naar je. En nu was t maandagavond verstuurd volgens jou,maar volgens mij was t bandje maandag al onderweg naar mij schreef je. Ik vroeg ook om t even te reserveren tot ik thuis was woensdag,en dan had ik t gelijk overgemaakt aan je bij thuiskomst. Vind t netjes en fijn dat je t zelf al wou versturen. Post duurt een dag toch,en nu ruim 4 dagen. Logisch toch dat toen ik thuis kwam opkeek dat t nog niet binnen was. Was me echt van geen kwaad bewust dat je dacht dat ik t nog gelijk over zou maken,je heb t er ook niet over gehad toch met me,anders had ik dat best willen doen als je er opgestaan had. Heb je ook gelijk woensdag en donderdag op de hoogte gehouden van de binnen moeten gekomen bestelling. Vanmiddag kwam ik thuis en zag t pakketje,en heb t gelijk overgemaakt naar je en je een reactie gegeven ervan. Was me van echt van geen kwaad bewust, ben eerlijk opgevoed,en handel daar ook naar.

In je PB aan mij zeg je ‘is toch logisch dat ik het dan even afwacht of het überhaupt wel komt, zie daar geen kwaad in’. Dus het is een bewuste keuze om te wachten met betaling tot je het bandje binnen zou hebben, niet iets dat je zou zijn ‘vergeten’ of niet meer aan gedacht had. Dat vind ik niet zo netjes, zeker als je gematst bent met een verzending vóór de betaling binnen was. Dat is alles.

2 likes