Vanmorgen dus begonnen met haaienleer.
Zal een hele reeks foto’s worden. Ik gebruik huis tuin en keuken materiaal/ gereedschap. Het stikken moet nu nog gebeuren evenals de band op maat maken en voorzien van gaten. Maar dat doe ik als ik goed kan passen. Dus later meer. Ik moet nog mooi stikgaren halen en dus zal dat later gebeuren.
Maar het begin is er!
Tips zijn welkom! Waar ik zelf al achter ben gekomen is om voordat het varkensleer aan de binnenkant komt, de zijkanten zwart maken met leerverf. Ik heb een test stukje gedaan en het trekt door het varkensleer. Dus laat het nu zoals het is… Min puntje
Mooi werk!
Geen gespgaatjes nodig met zo’n gesp.
Mooi uitgelijnde gaten zijn net als het stiksel een werkje dat de look van een geslaagde band kan bepalen.
Waar heb je die haai gevangen?
Waar gebruik je dat stuk gewei voor?
Zelf gebruik ik dat namelijk voor kanten polijsten.
Mooie band geworden. Voor de kanten kun je speciaal kantenverf kopen. Dit trekt niet in het leer.
Bedankt Ko!
Ik gebruik dat stukje om bv het leer wat aan te drukken als ik het op elkaar gelijmd heb. En na het stikken wrijf ik ook over het stiksel heen om dat wat gelijkmatig te maken.
Maar ik maak ook wel schede’s voor messen en dan gebruik ik het weer om nat plantaardig leer te vormen. En randen glad maken ook
Kantenverf heb ik idd van gehoord maar nog niet gehaald. Toch een keer doen!