Bullheads

Vandaag een mailtje van Richard Askham. Hij had al maanden twee Seiko Bullheads van me op de plank liggen. Het wachten was op onderdeeltjes om beide horloges weer in elkaar te kunnen zetten. En dat is gelukt: ze zijn af!

Toen Richard een tijdje geleden meldde dat hij geen Seiko Chrono’s meer ging repareren/restaureren, sloeg me de schrik om het hart: mijn Bullheads lagen al een tijdje bij hem op de plank! Gelukkig was mijn vrees ongegrond: het tijdrovende deel (afstellen van de horloges) was al achter de rug. Het was een kwestie van afbouwen. Ik hoefde me geen zorgen te maken.

Morgen of woensdag hoop ik ze weer in ontvangst te kunnen nemen. Wordt vervolgd; natuurlijk!

Menno

Hier de twee bullheads voordat ze naar Richard gingen:

Een mooi stel heb je daar Menno(tu) Jammer dat Richard geen chrono’s meer doet, was zolangzamerhand een prima adresje voor de Seikoliefhebbers.

…en dan te bedenken dat ze nu nog mooier zijn!!

Mijn beste,

“Tevredenheid is niet: krijgen wat je wilt, maar willen wat je hebt“.
En nog even, en je hebt ze!!

Doch voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op.:z:z:z

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Inderdaad jammer dat Richard de chrono´s van Seiko en Citizen niet meer serviced, ik heb er eigenlijk ook nog 1 liggen. Dus als iemand een ander goed en betaalbaar adres voor dit klusje weet, graag een PB.

Mooi setje, ik draag ze ook regelmatig, gelukkig ook nog geserviced door Richard.
Veel draagplezier gewenst!

mvg, Frans

Ik ben bij Wesselink en Vreeker in Alkmaar geweest voor mijn Speedy. Ze hebben een goede indruk achtergelaten. Wellicht een idee?

Verder is iedereen helemaal gek van IWW in de VS. Met alle nadelen van dien natuurlijk.

Menno

Hoi Menno, ik zal van de week eens langs gaan want ik heb ook nog een chrono die geserviced moet worden en van een nieuw glas worden voorzien.
Probleem kan zijn dat ze niet aan onderdelen kunnen komen voor vintage horloges, heb ik tenminste al eens meegemaakt. Van Seiko weet ik dat niet maar ik kan het allicht even vragen. Prijstechnisch en qua service (1 jaar garantie op reparatie) is er nagenoeg geen verschil met Richard.

mvg, Frans

Hoi allen,

Ik ben zojuist even langs geweest om wat meer duidelijkheid te krijgen over de reparatie prijzen. Dit met in mijn achterhoofd dat er misschien meer forumleden zijn die een goede horlogemaker zoeken.
Ik moet erkenen dat ik ietwat voorbarig ben geweest vwb. het servicen van een automatische chrono, degene die een autochrono bij Richard hebben laten doen (waaronder ik ook) mogen gaan treuren dat Richard het niet meer doet. Voor zijn prijs is/was het onmogelijk te doen voor een gevestigde horlogemaker. Bij een goede gedegen service beurt is men over het algemeen 5 à 6 uur bezig. Na navraag bij andere horlogemakers ben ik tot het besef gekomen dat het eigenlijk alleen maar te doen is bij een hobbyist vwb. de goedkope range chrono automaten.
Wat je je dus moet gaan afvragen bij de aanschaf van een chrono automaat is of het horloge het wel waard is om een bedrag van gemiddeld 245 euro uit te geven.
Ik zal dit verhaaltje ook even posten in het algemene forum met een linkje naar W&V plus een beknopte prijslijst.

Aan Henrik de vraag of er misschien een apart deel op het forum kan komen waar men uurwerkherstellers kan beoordelen en misschien een soort prijsvergelijking.
Er is al eens over gesproken volgens mij maar tot op heden nog niets mee gebeurd.

mvg, Frans

Frans53 Schreef:

Hoi Menno, ik zal van de week eens langs gaan want
ik heb ook nog een chrono die geserviced moet
worden en van een nieuw glas worden voorzien.
Probleem kan zijn dat ze niet aan onderdelen
kunnen komen voor vintage horloges, heb ik
tenminste al eens meegemaakt. Van Seiko weet ik
dat niet maar ik kan het allicht even vragen.
Prijstechnisch en qua service (1 jaar garantie op
reparatie) is er nagenoeg geen verschil met
Richard.

mvg, Frans

Even voor 5 uur vanmiddag meldde de TNT-man zich aan de deur met het pakketje van Richard. En ja, twee Bullheads!

Even wat foto’s gemaakt. Hier dus 3x 6138 op een rijtje.

Menno

Eye candy.

Mooi hoor! Vooral die bruine vind ik erg begerenswaardig!

hier was ik dus al bang voor…

nog mooier dan ze al waren!

Stuk voor stuk zijn het ‘plaatjes’(tu)

Wat een toppers man! Prachtige horloges, geef ze ook echt polstijd!

Prachtige klokken! (tu) een soort “cocktail trio”:smiley: