Ik ben een regelmatige bezoeker van jullie site en vond het tijd om ook eens wat te posten. Onlangs deze jaren zeventig chrono aangeschaft via internet en ben er erg content mee. Het horloge ziet er beter uit dan in de advertentie!
Ik heb nog wel een vraagje. Is zo’n horloge nu echt geschikt om mee te zwemmen (666 feet)? Het horloge heeft geen schroefkroon en de pushers lijken mee ook niet waterproof. Wat jullie? groet, Niels
In de jaren 70 kon je er waarschijnlijk goed mee zwemmen en duiken. Nu we ruim dertig jaar verder zijn zou ik het er niet meer op wagen, tenzij je hem een beurt laat geven en daar garantie over krijgt. Maar ik denk dat geen één horlogemaker er zijn handen voor in het vuur wil steken.
Ik vind het overigens een pracht horloge. Mocht je hem nog een keer willen verkopen, stuur me dan een mail 
Mooi man!!
Achterop en ook op het uurwerk zie ik, als ik het goed zie, “N1” staan.
Dat is Buloviaans voor “1971”.
Enne: voordat je straks Jürgen mailt mag je éérst mij een mailtje sturen 
Ik geloof dat dit een blijvertje is. Maar mocht ik me bedenken…
Ik ben niet van plan om ermee te zwemmen. Ik vroeg me af of het toendertijd al verstandig was om ermee te zwemmen.
groet,
Niels
Zeker toen wel, maar zoals Jürgen al schrijft moet je dat niet meer doen tenzij je de rubbertjes laat vervangen, misschien ook het glas…? Maar was je het van plan, nee toch?
Henrik Schreef:
Zeker toen wel, maar zoals Jürgen al schrijft moet
je dat niet meer doen tenzij je de rubbertjes laat
vervangen, misschien ook het glas…? Maar was je
het van plan, nee toch?
Dat ben ik niet van plan. groet,Niels
goed dat je dat niet van plan bent. je moet zo’n prachtding koesteren, niet verbruiken! (koop voor 5 tientjes een los zwemhorloge, is minder dan de servicebeurt)
maar over beurt gesproken: misschien kunnen tovenaars zoals Richard Ashkam de witte subdails nog mooier krijgen. die gasten hebben toch altijd truukjes die ze tegen niemand vertellen 
Fraai hoor(tu). Geen gekke dingen mee doen:D
Stony Schreef:
goed dat je dat niet van plan bent. je moet zo’n
prachtding koesteren, niet verbruiken! (koop voor
5 tientjes een los zwemhorloge, is minder dan de
servicebeurt)maar over beurt gesproken: misschien kunnen
tovenaars zoals Richard Ashkam de witte subdails
nog mooier krijgen. die gasten hebben toch altijd
truukjes die ze tegen niemand vertellen
Ik houd eigenlijk niet zo van zwemmen ;). En als ik zwem heb ik geen horloge nodig. De subdails zijn er minder erg aan toen dan de eerste foto doet lijken. De tweede foto en de ‘wristshot’ geven een beter beeld. Ik vind het wel mooi om te zien dat een horloge geleefd heeft. Daar is het een vintage voor. Bedankt voor de tip. groet, Niels
Stony Schreef:
maar over beurt gesproken: misschien kunnen
tovenaars zoals Richard Ashkam de witte subdails
nog mooier krijgen. die gasten hebben toch altijd
truukjes die ze tegen niemand vertellen
Nee, niet doen ::o Netjes laten zitten die patina, dit heeft een meerwaarde voor de vintage liefhebber.
Mijn beste,
Gefeliciteerd met dit mooie horloge. Chapeau!!
Een ‘tijdloos’ horloge waar je heden ten dagen gelukkig ook nog van kan genieten om er de ‘huidige tijd’ mee af te kunnen lezen.
En voor nu: “Buona Notte” en morgen gezond weer op.
Orologio Signaturis Temporis.
Helemaal mee eens!!!
Zo wil ik hem ook en anders niet 
Zo is dat!
Niet aan prutsen, maak er geen Marijke Helwegen van!
Marijke Helwegen? Nou moe, stelletje puristen
:P, een beetje schoonmaken mag toch zeker wel? je doet zo’n prachtexemplaar gewoon te kort om 'm “nostalgisch” onder de aanslag te laten zitten.
NOS NOS NOS !!!

Oef…Dit is een duivels mooi horloge.
Niets aan doen (alleen een servicebeurt als het nodig is), en gewoon op het droge houden.
Stony Schreef:
Marijke Helwegen? Nou moe, stelletje puristen
:P, een beetje schoonmaken mag toch zeker wel? je
doet zo’n prachtexemplaar gewoon te kort om 'm
"nostalgisch" onder de aanslag te laten zitten.NOS NOS NOS !!!
![]()
Bij Helwegen hebben ze wel iets méér gedaan dan een beetje aanslag wegwerken:D
Geen Helwegen ervan maken… Bwoehahahahahahahahahha!!! :D:D:D
Wat is dit toch een heerlijk forum :):)
Maar ik ben het wel met jullie eens. De klok is prachtig en juist de aanslag op z’n ogen is super gaaf! Ik liet ook de rubbertjes vervangen (altijd goed zeker omdat de jaren 70 pakkingen waarschijnlijk vergaan is) en liet toch even beoordelen of service noodzakelijk is.
Wat een killer! Geniet ervan!
Gr. Roel
Krabong Schreef:
en juist de aanslag op z’n ogen is super
gaaf!
“knettergek” zou Geert Wilders zeggen…
Krabong Schreef:
en juist de aanslag op z’n ogen is super
gaaf!
hee, ik kwam op ebay nog een prachtige vintage tegen met supergave aanslag:

ik ben trouwens wel benieuwd of het nog OP de dial zit of langzamerhand IN de dail is gevreten. (dat laatste, vrees ik)
Stony,
Ik heb een hekel aan de dommigheid van Geert Wilders…
Wat is je punt m.b.t. bovenstaande 2 postings?
Het komt op mij over alsof je mijn enthousiasme niet kunt delen, dat is niet erg maar ik wil je graag goed begrijpen.
Als vintage liefhebber vind ik patina waanzinnig cool, zeker als dit gelijkmatig is op een plaat en matched met de wijzers.
Die Seiko vol roest die je post is mijns inziens gaar en verdient veel aandacht alvorens deze weer door een liefhebber gedragen kan worden.
Ik hoor het graag, het mag ook per pb.
Groet, Roel