Kort vraagje, mijn zwager kwam gister vol trots met zijn NA aanzetten. Een Bulova Wilton 96A217.
Toen hij hem uit de doos haalde begon hij direct te draaien na lichte beweging. Echter toen hij hem een stukje handmatig had opgewonden, volgens de instructies 15 tor 20 keer, deed ie niks meer. d.w.z. de rotor aan de achterkant draait volop bij beweging. Seconde wijzer staat vast als een huis.
Uiteraard was mijn advies om hem terug te sturen, maar misschien doen we iets fout. Dus leg het hier even voor alvorens de retour procedure op te starten.
Alvast dank voor de feed back.
Ja dat heeft hij inderdaad gedaan. Ik dacht dat er 2 klik in de vezel moesten zitten. de 1e voor hacking en de 2e voor tijdinstelling. Maar kan er maar 1 ontdekken. Dus denk dat hij niet ver genoeg naar binnen gaat om te locken en de werking te activeren.
Is er maar eentje omdat er geen datum op zit (normaal is dan de 1e voor datum en de 2e voor tijd/hacking).
De eerste (en enige klik) is voor tijdverzetten met daarbij de hacking.
Mogelijk is de kroon niet volledig ingedrukt?
Denk ook dat het dit moet gaan worden. Valt immers nog binnen garantie. Dacht misschien zie ik iets over het hoofd, met mijn eigen horloges voelt de kroon anders aan. Maar heb geen ervaring met Bulova.
Ja dat vermoeden krijg ik ook. Echter kan ik hem niet verder meer indrukken. Als ik hem volledig indruk dan is dat zeg maar de opwind stand. En 1 keer uittrekken is dan de tijd instellen.
Bulova is eigendom van de Citizen-groep, en gebruikt tegenwoordig voor de mechanische horloges “gewoon” Citizen/Miyota uurwerken als ik me niet vergis. Er zou in elk geval niet heel veel verschil in moeten zitten met andere mechanische horloges.