Bulova A-15 Pilot Watch, a seriously cool watch

Hallo allemaal,

Bulova heeft onlangs de A-15 Pilot Watch aangekondigd. Wat een verfrissend en mooi horloge. Uniek design met vintage inspiratie. Onder de motorkap een Miyota 8S26 uurwerk. De diameter bedraagt 42mm. Het horloge heeft twee draaiende internal bezels die met twee aparte kronen kunnen worden versteld. De buitenste geeft de verstreken tijd aan a la duiker en de binnenste een tweede tijdzone. Prijs 695 dollar. Zie onderstaand artikel.

Hands-On: The Bulova A-15 Pilot Watch

Wat vinden we van de Bulova A-15 Pilot Watch?

• Geslaagd
  • Niet geslaagd

0 stemmers

Bulova is (was) een leuk merk. Maar de laatste ontwerpen slaan ze een beetje de plank mis heb ik het idee.

İn eerste instantie denk ik bij deze, he leuk klokkie. Maar veels te druk man, kon net geen 5e rij getallen bij :neutral_face::neutral_face:

4 likes

Na enige twijfel toch “geslaagd” aangeklikt. Ik vind ‘m erg mooi en er zit een bijzonder verhaal achter. Maar 42mm
 meh

1 like

Ultra geslaagd met die 3 kronen ! :star_struck:

1 like

Erg mooi ! :heart_eyes:

Moet hem wel op staal hebben. En liever 43mm of 44mm.

Dus waarschijnlijk komt ie er bi mij niet.

1 like

Deze was 2 jaar geleden ook al op de markt.
Zeker geslaagd wat mij betreft.

P.S. Deze trouwens nog wat beter geslaagd wat mij betreft:

1 like

Sowieso die 2 rijen met dezelfde uur-waardes
 :face_with_raised_eyebrow:

Als het uitgangspunt zou zijn ‘leesbaarheid onder elke hoek in de hitte van de strijd voor een piloot’, zou een rustiger dial (niveau Laco) heul veul logischer zijn.

Een Laco (een Beobachtungsuhr) werd nooit de piloot gedragen, die was voor de navigator. Daarnaast, in de hitte van de strijd heb je heus wel iets anders te doen dan op je horloge kijken :wink:

Da ken wel weze, die Bulova is gewoon onnodig druk. :wink:

Ik heb “geslaagd” aangeklikt, maar meer vanwege de prijsstelling. Vind wel dat het geheel iets heeft, maar ontegenzeggelijk druk is.

Nee, hij is niet onnodig druk, want deze extra informatie hielp bij de positiebepaling. Het was inworpen als werktuig. Maar nu wordt het uitgebracht als een normaal horloge. Zou het persoonlijke niet aanschaffen omdat ik niet aan positiebepaling hoef te doen. Weet waar ik ben :wink: