Bulova accutron 2 stuks in de uitverkoop bij Kamerbeek Juweliers

Het is niet helemaal mijn kopje thee, maar wellicht is er iemand die er hier baat bij kan hebben.

Ik stond zojuist even in de etalage van de uitverkopend juwelier kamerbeek te kijken en zag 2 bulova accutron’s voor 950 euro samen. Dat lijkt me een mooi prijsje en misschien is ie nog wel mooier te maken.

Ik zal kijken of het me lukt er een foto van te maken, maar het gaat in ieder geval om dit soort klokjes:

Mocht ik (geheel belangenloos) kunnen helpen dan hoor ik het wel…

En nu met foto van de 2 klokjes die het betreft

1 like

Zijn wel gebruikt hè?

Ja dat denk ik wel

Leuke horloges!

Wat lag er evt. verder nog in de etalage?

Er staat “occasion” op het prijskaartje dus weinig ruimte voor twijfel denk ik.
De prijs is dan ook redelijk normaal

Beetje op chrono kijkend kosten ze 950 ps normaal, dus voor de helft?

Leuke horloges! Volgens mij is het niet een ‘koopje’, ook niet verschrikkelijk duur. Chrono is mijns inziens altijd te duur.

Kan waarschijnlijk nog iets van af. Ze gaan namelijk sluiten en ze staan al langer in de verkoop.
Ook erg veel mooie OEM banden waaronder volgens mij een stalen seamaster en longines band.
Was wel alweer 4 weken geleden :wink:

Dit lijken me conversies vanwege het ontbreken van een chapterring onder het glas of een bedrukt glas.

http://www.accutron214.com/AccutronSpaceviewHistory.htm

&

http://www.accutron214.com/Accutron214Conversion.htm

Chapterring is altijd oké, bedrukt glas kán origineel zijn (let ook op wijzers), geen chapterring én geen bedrukt glas wat mij betreft waardeloos.

2 likes

Mee eens Jeroen.

1 like

Jeroen, ik zie op de foto toch twee correct bedrukte glaasjes? Of laat mijn monitor dingen zien die er niet zijn?

Overigens is 95 procent van de Accutrons met bedrukte glaasjes alsnog een conversie, want die worden aftermarket prima nagemaakt. In dit geval is de kastvorm volgens mij de beste indicator: de linker, met die lugvorm, komt volgens mij niet voor als spaceview.

Eens met Jeroen.

Wel jammer, want voor een correcte en originele was ik wel in de markt.

[quote=“JackW, post:12, topic:44954”]
Jeroen, ik zie op de foto toch twee correct bedrukte glaasjes? Of laat mijn monitor dingen zien die er niet zijn?[/quote]

Bij nader inzien (op 'n ander scherm) heb je een punt. Het lijkt erop dat het glaasjes met indices zijn. Gelukkig geldt dan inderdaad regel 2:

[quote=“JackW, post:12, topic:44954”]
Overigens is 95 procent van de Accutrons met bedrukte glaasjes alsnog een conversie, want die worden aftermarket prima nagemaakt. In dit geval is de kastvorm volgens mij de beste indicator: de linker, met die lugvorm, komt volgens mij niet voor als spaceview.[/quote]

Verder beiden éxact hetzelde wijzersetje met een (vrijwel nooit voorkomende) rode secondenwijzer (met díe vorm). Lijken me conversies door één en dezelfde partij (en dan bedoel ik niet Bulova).

Toevallig een besteld en wel als nieuw deze Accutron… :wink: Eindelijk weer een zoemer.

1 like