Bulova Accutron DNA en Spaceview 2020

Hallo, ik zag dat de nieuwe accutron modellen nu leverbaar zijn in Nederland.

3 likes

Ga jij ze kopen dan?

1 like

Ik heb de dna zwart/rose op de korrel. :sweat_smile:

Ik vind die Spaceview 2020 wel echt heel mooi en ben erg benieuwd hoe die er in het echt uitziet! Wel raar dat na 10 dagen dragen het uurwerk stopt en je hem handmatig goed moet zetten terwijl er een 2 jaar “powerreserve” is?
Beetje worst of both worlds, een batterijhorloge dat geen grab and go is…

Dat is zeker raar. Ik zie dat overigens niet staan in de advertentie maar je zult het wel goed hebben bekeken. Ik zou dan toch voor een vintage gaan, die van mij loopt gewoon jaren keurig gelijk op Ă©Ă©n batterij.

En ook toen hadden ze aleen hele mooie spaceview!

1 like

Het zijn fancy modellen, dat zeker. Maar ik meen mij te herinneren dat enkel de secondewijzer draait op het electrastatische systeem en de rest gewoon op batterij werkt. (Correct me if im wrong) dit vind ik erg zonde en zou dan ook @Emile58 z’n advies volgen:

Zoek een mooie vintage. :slight_smile:

Lekker uniek en een mooi spul! (Aldus een partijdige fan :wink: )

2 likes

Klopt, niet in de generieke advertentie, maar in de productadvertentie:

Hoe werkt de Powersave spaarfunctie van deze Accutron?
De secondewijzer stopt na 5 minuten stil op de 12-uur positie. Door beweging gaat deze opnieuw lopen. Tijdens de spaarstand van de secondenwijzer blijft het uurwerk normaal doorlopen en geeft de juiste tijd aan.
Complete powersave:
Zodra het horloge 10 dagen niet wordt gedragen, gaat deze automatisch over naar een echte powersave stand. Het uurwerk stopt met lopen om energie te besparen. Op het moment dat je het horloge weer in gebruik gaat nemen, zet je het uurwerk dmv de kroon op de juiste tijd. Vervolgens, door beweging van de pols, gaat het uurwerk weer lopen.
De Bulova Accutron heeft voldoende power voor twee jaar. Telkens als je het horloge draagt genereer je energie welke wordt opgeslagen in een duurzame accu.

Ik vind het overigens zoiezo veeeel te duur, voor minder dan 10% hiervan heb ik deze zoemer gekocht laatst.

2 likes

Ik vind juist de zichtbare moderne generatoren gaaf. Deze zie je bij een polsbeweging mooi zijn werk doen. Moderne techniek, met een knipoog naar de jaren 60.
Plus dat er maar weinig van gemaakt worden. Zodat het een opvallend ding blijft.

Ja dat vind ik ook echt top!

1 like

Kleine correctie, zodra het horloge 10 dagen niet gedragen wordt, gaat het uurwerk in powersave. Niet na 10 dagen dragen.

Hahaha oh ja typefoutje, na 10 dagen niet dragen bedoelde ik natuurlijk!
Druist een beetje in tegen het quartz principe…

1 like

In het bijna donker. Ik vind hem steeds mooier. :slight_smile:

2 likes

Hij is ook heel mooi en nog mooie is de techniek.

1 like