Bulova Accutron - real or fake?

Hi allemaal,

Vandaag deze tegengekomen in een rommelwinkel. Ik vind hem erg mooi maar weet te weinig van Bulova om te kunnen oordelen of hij echt of nep is.

Binnenkant niet gezien, heb ook stom genoeg niet meer foto’s gemaakt dan deze.

Wat denkt men hier?
En indien echt, enig idee welk model het om gaat? Met een simpele Google search niet veel kunnen vinden.

Wat is een geschatte waarde voor zo een exemplaar (mits echt en werkend?).

Ik ben benieuwd!

Googlen op Bulova Accutron Hexagon heeft iig resultaten opgeleverd. Lijkt redelijk echt voor zover ik van deze foto’s kan zien. Foto’s van het uurwerk zeggen natuurlijk een stuk meer. Net als eerste letters van het serienummer. Daaruit kun je de leeftijd afleiden.

1 like

Echt horloge, maar verwacht niet dat het veel waard is.

1 like

Het lijkt op een echte. Indien werkend kan het denk ik rond de 100 Euro opleveren.

1 like

Dank allemaal! Duidelijk. Met Hexagon heb ik inderdaad het een en ander kunnen vinden :slight_smile: .

Ik laat hem gaan; hij wilde er €120 voor en in zo een top staat (en zonder degelijke band) lijkt dat me te veel.

120 is redelijk denk ik… maar je moet net de juiste gek vinden. Winst ga je met een inkoop van 120 niet veel kunnen maken.

1 like

Precies dit was ook mijn gedachte.

Ik zou het leuk vinden hem een paar maanden af en toe te dragen en dan door te verkopen aan iemand anders die er plezier van gaat hebben. Liefst zonder verlies.

Maar ik weet ook überhaupt niet of hij loopt, het kan allemaal net te veel gedoe gaan worden… Deze pass ik. :slight_smile:

Het is een echte Bulova Accutron. Lijkt me sterk dat dit soort horloges ooit is nagemaakt maar ik kan me vergissen.

Wat wel jammer is is dat dit geen stemvork horloge is. Dat haalt de waarde flink omlaag. Bulova stemvork-horloges zijn erg geliefd en worden steeds meer waard.

1 like