Bulova Accutron Relaunch

6 likes

Heel cool! Veel beter dan de poging die Accutron een jaar of 5 geleden deed met de oversized Spaceview. Deze lijkt me echt heel geslaagd en veel dichter bij het originele design. Heel gaaf voor de Spaceview liefhebber, welke er volgens mij best veel van zijn. Vraag me wel af, of die ook $6000,- voor het instapmodel of $31.000,- voor de gouden variant gaan neertellen. Beetje overpriced lijkt me wel…

Gaaf ding maar als ik voor +/- €800 een OG met service kan opsnorren zou ik het wel weten.

2 likes

Best leuk, maar het blijven imho toch een beetje gadgethorloges. Deze nieuwe zou het zeker leuk gedaan hebben rond de 2k ofzo, maar op dit prijsniveau vrees ik dat ze zichzelf in de voet gaan schieten.

2 likes

mee eens… :slightly_smiling_face:

1 like

Deze meneer refereert aan de Accutron meerdere keren als “the first electronic watch”, wat natuurlijk niet waar is.
De Accutron is geweldig, en zeker “the first successful electronic watch”, maar na de eerste prototypes van Lip en Elgin begin jaren 50 was Hamilton Electric in 1957 toch echt iets eerder.
Echt wel leuk dat ze deze technologie hebben nagebouwd, zou wel cool zijn geweest als ze op één of andere manier een vergrootglas op de index-wheel in de glazen achterkant hadden kunnen integreren.

Maar zoals eerder gezegd, een mooie 2e hands Accutron met een goede “Gerrit”-service zou een betere besteding van slechts een deel van de nieuwprijs zijn

3 likes

Zijn ze nu compleet zot geworden? Hoogheidswaanzin ?Intrede in de Patek klasse?
Die prijzen betaalt nu toch niemand?