Weet iemand welke batterij ik voor een Bulova accutron spaceview nodig heb,en waar ik hem eventueel kan krijgen.
Bedoeld u een Bulova Accutron Spaceview, of ben ik niet bekend met een vergelijkbaar model van een ander merk?
Dank je voor de correctie
Ik heb mijn spaceview niet meer, dus het battterijtype kan ik niet meer voor je opzoeken. Zit het oude batterijtje er nog in? Zo ja staat het typenummer op het batterijtje zelf.
Ik heb ze gewoon op Google opgezocht en online besteld voor een euro of 5 á 6. Let er wel even op dat je een kwaliteitsbatterijtje koopt, dat schijnt beter voor je horloge te zijn.
Energizer 387S voor een Spaceview 214
http://www.smallbattery.company.org.uk <— aanrader!
Zij hebben ook een soort ‘conversie-batterij’, een 1,55 V met een diode of weerstand of zo, die het voltage terugbrengt naar 1,35 V.
Bulova Accutron tuning fork watches we stock the Accucell-1 and 388-Adapter.
Even een upje voor dit oude draadje:
Ik zoek een batterij voor mijn Bulova accutron. Iemand nog actuele tips waar ik de batterij kan kopen en welke ik moet hebben?
Ligt eraan of het horloge is aangepast van 1,35 volt naar 1,55 volt. Dus één van deze twee. Bij accutron.nl (Nijkerk) kun je terecht.
Klopt. Gerrit kan accutron’s aanpassen zodat ze op een hogere spanning kunnen werken. Dit is een uiterst secuur werkje omdat hiervoor de robijntjes die het palrad verdraaien afgesteld moeten worden onder een microscoop.
Qua nauwkeurigheid veranderd er niets.
Dit! Echt even doorlezen om goed inzichtelijk te krijgen hoe het nu zit met batterijen. Vervolgens kijken wat voor voltage de huidige batterij levert. Bij twijfel inderdaad naar Accutron.nl opsturen ter controle. (en evt revisie)
Edit:
Ik zie dat het om een 2182 uurwerk gaat. Dan is mn bovenstaande link overbodig, want dat geldt enkel voor een 214 uurwerk
344 voor een 218 uurwerk via o.a Amazon te bestellen of de lokale horloge winkel voor 214 uurwerk de eerder genoemde 387S met spacer ring ook via Ebay te koop Gerrit verkoopt geen losse batterijen, mooie uitvoering trouwens
Dit dus? https://www.batterijenhuis.nl/344-350-batterij
Maar dit is een 1,55 Volt. Moet het geen 1,35 volt zijn?
Ik zal eens kijken wat er nu in zit. Maar dan moet ik wel een kleiner schroevendraaiertje gaan regelen. Moet ik nog rekening houden met wegspringende veertjes of rubbers als ik die batterijhouder losmaak?
Revisie bij Accutron wordt te prijzig ben ik bang. Veel goede verhalen van gehoord, maar ik wil hem eigenlijk lopend krijgen en tzt verkopen. Een hele tijd met plezier gedragen, maar nu ligt hij al even stil in de doos en dat is zonde…
Absoluut!
Ik heb vandaag nog gelezen dat er een aantal schroefjes zitten met verschillende lengtes die gelanceerd kunnen worden door de batterijhouder wanneer je ze een beetje lost draait.
Zal even zien of ik de link nog kan vinden voor je.
edit:
got it!
Nee die 1,35V is voor een 214 zeg maar het oudere uurwerk metceen 387S batterij met spacer gaat dit ook maar die heb je niet nodig
Je hoeft alleen het kleine schroefje onderin echt los te draaien die bovenin een klein stukje daarmee maak je voldoende ruimte omdat het plaatje onder veerspanning staat wel even goed vasthouden anders vliegt het schroefje weg passend schroevendraaiertje is wel nodig ik heb een goedkoop setje gekocht om aan horloges te werken voor dit soort klusjes hoop dat dit helpt suc6
Accutron.nl. Even bij Gerrit langs voor een batterij wissel en een uurwerk controle en evt. afstelling. Vakman pur sang!