Prachtige Bulova 50th Anniversary spaceview limited edition.
Vooral de prijs is “spacey”. Voor dat geld koop ik liever een originele ouwe. Houd ik nog wat over voor iets anders leuks.
Die wil ik…
Blijft er gaaf uitzien (tu)
En bruut dat je er zo een mooie display case bij “krijgt”. (tu)(tu)
malus65 Schreef:
Vooral de prijs is “spacey”. Voor dat geld koop ik
liever een originele ouwe. Houd ik nog wat over
voor iets anders leuks.
Overigens las ik jaren geleden dat je goed op moet letten of je wel een originele hebt. Velen zijn gemod om de Spaceview look te krijgen.
Had me er niet aan gewaagd en was voor een Speedsonic gegaan.
Gemaakt met oude onderdelen dacht ik, die indexwieltjes worden niet meer gemaakt…
Wat kost ie ?
1000 te verdelen, schatting 2500 ?
Ja maar die kunnen ze toch met de huidige techniek gewoon maken bij Bulova…en dat zullen ze volgens mij heus wel gedaan hebben.
Is een limited uitgaven uit het jaar 2010 en de prijs ligt zo rond de 3500,- euro, dus Marc wat voor jou…
Hennie Schreef:
Is een limited uitgaven uit het jaar 2010 en de
prijs ligt zo rond de 3500,- euro, dus Marc wat
voor jou…
Ha ha, neen, waarom denk je dat ? 
Ik vind die doorkijk-klokken eigenlijk veel te druk voor m’n ouwe ogen.
Vind het wel een “speciale” klok, ook niet echt per se lelijk, maar nu niet direct om te zeggen hebbeuh !!! 
Trouwens, ik heb al mijn centen opgedaan een een dure Megaquartz !

Bulova Accutron - Mijn eerste kennismaking met echte horloges. Begin jaren '70. Mijn vader werkte bij Verolme in Rotterdam. Met twee andere collega’s zat hij op dezelfde gang. Ik ging tussen de middag wel eens naar hem toe. Nu, achteraf, denk ik dat de 3 mannen een waanzinnige collectie hadden:
- een collega met de originele versie van de Accutron (zoemen dat 'ie deed).
- een collega met een Submariner - gekocht in Singapore.
- mijn vader met (toen nog in zijn bezit) zijn Blancpain Aqualung. Een paar jaar later verloor mijn vader zijn BP tijdens een proefvaart op de Noordzee - en verving 'm voor… een Seiko… gekocht bij Observator aan het Vasteland in RoTown. Alle drie mannen hadden een verleden met de zee of overzee: als machinist, wtb-ingenieur bij Shell.
In die tijd vond ik de Accutron van de heer R. (zal zijn naam hier niet noemen) het meest interessant: kleurig, apart geluid, aparte vormgeving. Maar niet zo waterdicht… Ik herinner me een wedstrijdje van mijn vader met zijn collega: ze deden een week lang hun horloge in een glas water om te kijken of ze wel ECHT waterdicht waren. De Accutron mocht niet meedoen, want niet goed waterdicht… De horloges bleven een week lang in een glas vol water, gewoon op kantoor in een kast. Hoe tijden veranderen… Nu, je Rolex of BP achterlaten op kantoor in een kast? Ondenkbaar. Ze overleefden het beiden met glans.
Mijn vader, als wtb’er, was zuinig op gereedschap. En zijn horloge was gereedschap. Dus iedere twee jaar bracht hij 'm naar een horlogewinkel annex opticien aan de Strevelsweg (of Pleinweg) in Rotterdam. De eigenaar was een oud schoolvriendje van mijn vader geweest. En die man verzorgde mijn pa’s BP (en nog wat andere horloges van hem). Gewoon, een simpel zaakje waar ze horloges ‘erbij’ deden!! Kom daar nu eens om bij BP!
Later testten de heren hun horloges in speciale ruimtes waar ze leidingen konden testen of ze wel tegen druk konden… Opnieuw deed de Accutron niet mee. Beide andere horloges deden het gewoon goed. De eigenaar deed wel verwoede pogingen om duidelijk te maken dat de techniek van automatische horloges zooooo verouderd was…
Grappig dat (om met Balkenende te spreken) ‘met de wetenschap van nu’ het eigenlijk iconische momenten waren waarmee je nu een half forum zou kunnen vullen als je het toen zou hebben gefotografeerd!
Beetje lange posting geworden. En dat alleen omdat de Bulova zulke herinneringen naar boven haalt.
Menno
Dat zijn mooie verhalen Menno(tu) Prachtig om op deze manier te kunnen putten uit een horlogeverleden.
Mooi verhaal, dat is het voordeel van die vintage horloges zit meeestal altijd voor ons ouderen;) een verhaal aan vast als je er een koop die je vroeger ook had of wilde hebben. Nu kopen sommige onder ons een horloge alleen maar voor de heb.
Heb jij een megaquartz…welke dan.
Een of andere brakke-veel-te-dure-klok, ooit eens van een ollander op het horlogeforum gekocht ! 
Edit: had ik nog geen plaatje gepost ?
Oesje…dat mot ik dan es gauw doen.
Momenteel draag ik de Chrono Avenger M1 … begint ook behoorlijk zeldzaam te worden 
malus65 Schreef:
Dat zijn mooie verhalen Menno(tu) Prachtig om op
deze manier te kunnen putten uit een
horlogeverleden.
+1
Menno: dank voor dit prachtverhaal!