Ik was benieuwd of iemand me meer kan vertellen over dit model.
Wat wil je allemaal weten?
Alles eigenlijk, heb hem aangeschaft maar weet er eigenlijk helemaal niks over. Ik ben benieuwd uit welk tijdperk dit model komt en waarom er zo weinig te vinden zijn.
Betreft:
Bulova super seville “TV Dial”
Leeftijd: jaren 70 begin 80 (op de rotor van het uurwerk staat een code. Hieruit kan je enigzins achterhalen welk jaar exact. Geen garantie of hiermee is geknutseld)
Met betrekking het geheel.
-
De Dial (wijzerplaat) is opnieuw opgemaakt.
-
De kast de bezel en band zijn opnieuw verguld.
-
De kroon lijkt mij wat groot en vermoed ik niet origineel of een aftermarket variant.
-
De wijzers voor wat ik zie zijn jaren 80
-
plexi/glaasje is niet origineel.
Bedankt voor de info, ik weet nu een stuk meer over het horloge.
Ik heb het uurwerk een keer laten nakijken en die bleek origineel te zijn, voor de rest kon mijn horlogemaker mij niet meer vertellen over het horloge. Zou je mij kunnen vertellen wat de waarde van het horloge in deze staat is.
Op basis dat het uurwerk ook niet origineel is.
Is wat ik over het geheel zie dat er na genoeg niks “origineel” is.
Prijs is wat de gek er voor wilt geven.
Ik persoonlijk zou deze laten gaan en zeg dus € 0,-
Welkom bij de club Dion.
Ik lees dit zo vaak, maar hoe komt het dan, dat als je dit zou willen doen er niets over te vinden is?
Wat komt er bij kijken bij dat opnieuw opmaken? Is het dan een replica-dial, zelf-gemaakt?
Het uurwerk is wel origineel, tenminste het was een uurwerk wat in een bulova hoort te zitten. Of het daarna erin is geplaatst zou ik niet weten.
Welkom op het forum Dion! Afgezien van de originaliteit van alle onderdelen, hoop ik wel dat je plezier zult beleven aan het horloge
OK, valt mee, d’r is wel veel over te vinden. Ben er nog niet uit wat ik er van vind. Als een dial helemaal aan gort is lijkt het me wel een reële optie.
Excuses te snel gelezen.
Geen idee wat ie waard is maar ik wil je er wel een honderdje of 2 voor geven
Heel gaaf horloge!
Gaat zeker lukken, de bedoeling was ook dat ik wijzer wordt over mijn aankopen en dat is nu al gelukt.
Op het forum wordt je elke dag wijzer wat betreft horloges, super om te horen!
Geen probleem
Zou beide kunnen.
De reden waarin hier is te zien dat deze niet origineel is:
- Lume dots (spreekt voor zich denk ik)
- Lettertype
- De aanduiding van de buitenste ring is niet kloppend met de Super Seville lijn.
Redial of replacement dial inderdaad. Ook opnieuw verguld. Andere glaspakking zou het horloge ook niet misstaan. Waarde hangt af van een recente servicebeurt en de koper natuurlijk, ik gok €400-€500.
Enkele fotos van TV case Sevilles die ik gehad heb in een ver verleden, ter referentie:
Ik kom net met opruimen nog een originele gouden plaat tegen voor in een TV case, mocht je die willen laat maar weten!
wat zou je daar voor willen hebben?