Bulova handopwinder uit 1951

Vandaag kwam 'ie dan binnen, de al eerder aangekondigde Bulova uit 1951.
Geboortejaarhorloge voor mij.
En omdat we fotoos hier leuk vinden hier wat ongeshopte opnames:

Hij kwam aan in dit bijpassende doosje, nog van karton:

De inhoud:

Klein hoor: een 14mm bandje zit eraan, een centimeter of 3-4 langer zou dat wel mogen zijn.
Dus: geen wristshot, maar wel een vergelijking met een 7040 Seiko Cushion Diver::

Bouwjaar 1951, ziehier het “bewijs” (L1):

Op een foto van de verkoper staat die jaaraanduiding ook op het uurwerk, ik krijg alleen het uurwerk niet open (kom niet verder dan de linker kleine foto)
en wil het nog niet gaan forceren.
Dus daar helaas geen eigen foto van.

Zicht op het glas:

…en iets dichterbij op de wat verweerde plaat eronder; leuk dat die indices er op liggen.
En kijk nou eens naar de vormgeving van die “4” bijvoorbeeld: prachtig sierlijk toch:

Kortom: een leuk klokje dat er rustig en lusig op los tikt.
Beetje verweerd en gebutst, dat wel. Maar daarin past 'ie ook wel bij zijn nieuwe baasje :wink:
Nu nog op zoek naar een beter passend bandje, eentje die lang genoeg is. Dat zal niet moeilijk zijn.

Leuk horloge, ik zal eens op zoek gaan naar een '56.
veel plezier ermee!

RoB

Ziet er goed uit, nogmaals gefeli en veel draag plezier gewenst!!!

mvg, Frans

Ha, leuk, uit jouw geboortejaar(tu) Wel iets heel anders dan de Seiko!

Kan je deze nu nog netter krijgen door op te laten knappen? Of hou je hem zo? Hij kan er best mee door hoor…

Dat was een beetje mijn voornemen voor dit jaar, maar het is er niet van gekomen…
Wie weet wat het komende jaar brengt:D

Petje af. Mooi! (tu)

Mooi horloge, ik zou hem wel op laten knappen(tu)

@Tom en @ Hennie:
Opknappen?
Tja… da’s een lastige vraag.
Wat is zo’n ding nou waard hè?
Ik heb er 35 euro voor betaald, plus een envelop en een paar postzegels.
En ik ga er zomaar van uit dat oplappen van de kast en van de plaat een veelvoud van de aanschafkosten zal gaan kosten.
Dus daar moet ik nog even op broeden.
Op zich is 'ie zoals 'ie nu is best draagbaar.
Voor een enkele keer dan, want dit wordt natuurlijk nevernooit een “daily beater”.