Bulova horloges

Ik zie dat Bulova ook homage Rolex modellen verkoopt. Ze zien er erg goed uit. Ik wist niet dat Bulova dit deed. Hoe is de kwaliteit van dit merk. Weet iemand iets meer?

Zeer goed; ik heb er een drietal.
Wel vintage, maar allen laten nazien door Freddy ( horlogemaker ) en die heeft mij verzekerd dat het heus wel kwaliteit is wat daar in zit.
Ik heb twee Bulova’s Supper Seville Day-date en eentje met alleen de date.

Wellicht komt er eentje te koop, want ze lijken nogal op mekaar en ik heb weer es wat anders op het oog :wink:

Hier een foto-tje ( sorry voor de matige kwaliteit van de foto )

Nou die ziet er mooi uit. Ik heb ze gezien op een online shop uit Signapore. Blijft het goud er een beetje opzitten?

Ja hoor, ziet er toch nog goed uit.
Singapore zou ik nu meteen niet doen ( maar da’s louter persoonlijk); je ziet die hier in Belgie of Nederland ook wel es voorbij komen. En dan heb je een mooie vintage :wink:

Dat wordt weer speuren…Ik heb al iets gevonden in Nederland denk ik.

You’ve got pm :wink:

volgens mij op timewatch hebben ze weleens van die bulova’s staan…

Marc je hebt PM terug. :wink:

Zeg ik snap iets niet hoor als je hier naar de Bulova modellen kijkt. http://www.cyberjewellers.com/products.asp?perpage=15&start=16&getbrand=1&getproducttype=&getwatch=

zie je dat het regelrechte Rolex kopieen zijn. Op de site van Bulova zelf is daar niets over terug te vinden.

Zijn die Rolexmodellen nu wel echt van Bulova. Wie weet hoe dit zit?

Bulova is niet meer wat het geweest is. Vroeger een goed merk, dus ik zou voor een vintage gaan. Tegenwoordig is de kwaliteit misschien niet echt slecht, maar wel van dertien in een dozijn.
Die Rolex-modellen zijn vast speciaal voor de oosterse markt bestemd.

vreugd2 Schreef:

Bulova is niet meer wat het geweest is. Vroeger
een goed merk, dus ik zou voor een vintage gaan.
Tegenwoordig is de kwaliteit misschien niet echt
slecht, maar wel van dertien in een dozijn.
Die Rolex-modellen zijn vast speciaal voor de
oosterse markt bestemd.

ja het is een tijde rommelen geweest bij bulova, maar ze zijn weer opweg terug, ze willen met de nieuwe modellen richting Tissot/Certina.

vreugd2 Schreef:

Bulova is niet meer wat het geweest is. Vroeger
een goed merk, dus ik zou voor een vintage gaan.
Tegenwoordig is de kwaliteit misschien niet echt
slecht, maar wel van dertien in een dozijn.
Die Rolex-modellen zijn vast speciaal voor de
oosterse markt bestemd.

sjeiiktoccch ? :smiley: Vintage ! (tu)

En dan kwam er nog wel zo’n storm over de Alpha’s langs.
Wat moeten we dan hier van denken?

Tom Vreeken.

heb er laatst een gekocht. de kwaliteit is zeer goed. aan het hommage idee kan ik persoonlijk niet wennen.

1 like

Geweldig dat een topic van 8 jaar oud weer uit het archief naar boven komt.
En ja het horloge vind ik ook leuk hommage of niet:watch:

Mooi horloge. Mooiste Bulova vind ik toch nog de Bulova Royal Oak “hommage” (volgens mij geen hommage omdat ze gewoon het recht hebben/hadden dit model te produceren)

http://i900.photobucket.com/albums/ac209/itsguy/P1020334_zps9f4cad43.jpg

Dit blijkt niet helemaal waar. Met een korte Google sessie kwam ik hierbij uit. http://www.woundforlife.com/2014/06/02/opinion-bulova-royal-oak-myth/
Het is natuurlijk altijd weer de vraag in hoeverre de informatie van die site weer correct is natuurlijk.
Homage of niet, ik vind 'm erg mooi!

De exacte gegevens weet ik ook niet maar ik vind dit een gevalletje Breitling - Sinn. Niet per sé jatwerk of een slechte hommage dus in mijn ogen meer dan acceptabel. Laatst op Ebay gingen er een aantal met box en papers voor (relatief) best veel geld maar natuurlijk altijd nog een pak goedkoper dan een Audemars Piguet.

Misschien hebben ze aan de wieg gestaan van alle klassiekers😜
Op de een of andere manier storen deze vintage bulova’s me niet. Jammer dat het merk steeds meer een modeklokjes merk aan het worden zijn. Ze hebben een flinke historie en mooie techniek, een Quartz met sweeping seconde.
Als iemand me meer over de panerai kloon (bulova ec-900 kan vertellen dan hou ik me aanbevolen!!!

Al zou de informatie achter de link die ik poste waar zijn, dannog accepteer ik zulke “homages” meer van een gerenommeerd merk als Bulova als van andere willekeurige merken.