Bulova moon watch stalen band, andere strap mogelijk?

Ik heb recentelijk een bulova moon watch aangeschaft met de stalen band. Zoals sommigen misschien wel weten zitten de lugholes dichter bij de kast dan bij de andere versie. Ik heb er een nylon nato strap en een lederen nato strap bij gekocht. Die eerste krijg ik met veel pijn en moeite onder de pushpins, maar dan zit hij muurvast (kan hem er ook niet tussen schuiven). De lederen past er sowieso al niet tussen. Ik kreeg de tip van de verkoper om curved springbars te proberen, maar de juwelier vandaag zei dat dit niet stevig genoeg is. Heeft iemand hier ervaring mee of een andere suggestie hoe ik mijn nato’s op het horloge krijg?

De straps zijn de linker 2 op de foto.

Zelf heb ik de 2-banden versie zal ik maar zeggen. Ben wel benieuwd of iemand er hier wat meer over weet. Zover ik heb gelezen is het voor de stalen versie erg lastig om er iets anders op te zetten.
Domme zet van Bulova.

1 like

Je zou er een leren band op kunnen zetten. Wel mag dan de ronding bij de lugholes niet dikker zijn dan 1mm. Dan kan dus wel

Nato of zulu is vrij kansloos imo, daar zitten de lugholes te kort voor op de kast

2 likes

Curved springbars zijn helemaal prima. Heb ik ook op de Bulova met stalen band gehad. Konden opeens vrijwel alle lederen banden gemonteerd worden. Sowieso de oplossing voor horloges waarbij de band te dicht op de kast zit.

Niet stevig genoeg is onzin, zitten gewoon goed vast, hoe de springbar ook gedraaid zit.

1 like

Waar had je deze besteld? Kan ze op internet zo 1,2,3 nie vinden.

Curved springbars bij deze verkoper op Ebay :

1 like

Dankje!

Ik had ze via Uhrenarmbandversand volgens mij. Gelijk maar een paar besteld.