Bulova of Cartier

Ik heb uit een erfenis een 14 krt gouden vintage horloge gekregen. Er staat op de wijzerplaat Cartier en achterop Bulova. Wat is eigenlijk het merk? En hoe oud zou het horloge zijn? Ik heb totaal geen informatie en hoor graag.

Lijkt me iig een 14k gouden bulova accutron.

1 like

Overduidelijk een Bulova Accutron met een stemvork caliber, vermoedelijk de 214. Bouwjaar omstreeks 1965 denk ik.

Jammer dat er onnodig Cartier op is gezet, Cartier heeft hier niets mee te maken.

Misschien kan je met een muntje het batterijcompartiment openen om te zien of er nog een oude batterij in zit. Die moet er uit om lekkage te voorkomen waardoor het caliber wordt verwoest. Hopelijk werkt het horloge nog met een nieuwe passende batterij (op zijn kop erin zetten).

Mocht het caliber verwoest zijn door batterijlekkage, dan zijn de kwetsbare spoelen misschien nog bruikbaar als donor voor andere accutrons.

Mooi horloge :ok_hand:

2 likes

Eens. Genoeg stemvorken verkocht aan andere merken door bulova, maar niet double branded

1 like

Is zo’n horloge iets waard?

Als het goed werkt en netjes opgeknapt zeker wel, ik denk dan aan 250-400 euro (maar we doen hier op HF geen taxaties).
Niet werkend kunnen de onderdelen (goede spoelen met name) nog iets waard zijn.
Als het 14krt goud is, dan ook de goudprijs in gewicht van de kast alleen.

Laat ons eens een blik werpen achter het batterijenluik .

1 like

De band is mogelijk meer waard dan het horloge zelf. Goudprijs.

1 like

Wat staat hier?

G956275

Ziet er nog goed uit, mooie conversie-ring om de oude batterij:
goed bewaren voor de nieuwe batterij :+1:

Volgens mij is dit niet waar. Dit moet ik even opzoeken maar als het goed is, gebeurde dit in de jaren 70’ in de US.

1 like

Ja, daar zat ik ook al aan te denken. Afkomstig uit de Bahamas (inscriptie op de achterdeksel).

1 like

Er staat ook een inscriptie op: Lyford Cay Nassau. Ligt op de Bahama’s.

1 like

Met een nieuwe batterij zou het horloge (als het werkt) een continue zoemend geluid geven, geen tikkend geluid.
Ben benieuwd :smiley:

Mocht ie dat niet doen reken dan op een service en reparatie van tussen de 300 en 400

Allemaal bedankt voor jullie reacties. Ben wat wijzer geworden. Ga het even laten rusten en dan bedenken wat ik met het horloge ga doen. Opknappen of verkopen. Fijn weekend!

1 like