Mijn vader heeft 40 jaar in de luchtvaartindustrie gewerkt. Vandaag kwam ik deze tegen tussen zijn spullen. Volgens internet is dit een Quartermaster Maritime Clock B7910 Octagon. Een mond vol.
Mooi bandje John. En Bulova Marine Star trouwens. ![]()
Dankjewel Jesus ![]()
Ik heb namelijk de gele. ![]()
Ja die is ook mooi, ik ben ook onder de indruk van het uurwerk, alleen gelijk zetten met zomer en winter tijd, en dan die secondenwijzer die zo gladjes rond gaat.
Ik overweeg na twee fijne aankopen een derde Bulova. Nu de Precisionist 97b237. Wat mij weerhoudt is de integrated bracelet. Ik weet dat bij mij een metalen band resulteert in minder draagtijd.
Bestaan er (eventueel aftermarket) leren banden voor dit model?
Nieuw. De A-11 Jimmy. Heel leuk formaat, 37mm. Alleen 700 euro met mineraalglas. Het zou verboden moeten worden. Geen optie dus.
Niet om dit specifieke horloge te verdedigen, maar specifiek gevormd safierglas (zoals bijvoorbeeld erg dikke double domes) zijn veel prijziger dan veel mensen beseffen. Je kan standaard safierglas inderdaad kopen voor een tientje, dat is helemaal niet het geval voor dikke double domes. Dan wordt het vaak een afweging tussen het specifieke glasontwerp dat beter op het originele plexi lijkt in mineraal glas, of een even duur safierglas dat eenvoudiger is en afbreuk doet aan de optische eigenschappen.
Ik had persoonlijk in dit geval de voorkeur gegeven aan echt plexiglas, maar dat is een positie waarvoor je al een echte liefhebber moet zijn (immers: plastic = “goedkoop”) en ik denk niet dat liefhebbers de echte doelgroep zijn voor moderne Bulova’s.
Ik ook. Maar ik denk dat juist dit horloge aantrekkelijk is voor de kleine groep puristen.kleinere diameter, model uit WW2.
Blijkbaar is de info op de website foutief, en is het saffier.
De website is intussen aangepast ![]()
En eindelijk zit er een keer een Miyota 9000 in een Bulova.
Even wachten tot er een keer eentje tweedehands wordt aangeboden ![]()
Ik heb de laatste twee dagen ook mijn Lunar Pilot gedragen. Heerlijk horloge welke nooit meer weggaat!